A munkálatok célja az elöregedett, elfáradt, deformálódott útburkolat felújítása, megerősítése, valamint a környező útcsatlakozások, járdafelületek részleges megújítása volt.
Három ütemben újította fel a II. kerületi Rómer Flóris utcát a Szemlőhegy utca és a Margit körút között a HE-DO Kft. A munkálatokra még tavaly februárban írt ki nyílt közbeszerzési pályázatot a megrendelő Budapest Közút Zrt. A kivitelezési munkákat konzorciumban nyerte el a HE-DO Kft. és a Penta Általános Építőipari Kft. – utóbbi cég feladata a közvilágítási hálózat fejlesztése és a forgalomtechnikai elemek kivitelezése volt.
A teljes beruházás közel 245 millió forintból valósult meg.
A három ütemben megvalósuló beruházásban 1384 méter hosszúságban újult meg a Rómer Flóris utca és környezete. A kiviteli munkákat az ideiglenes forgalomtechnikai tervek átterveztetését, egyszerűsítését és jóváhagyását követően 2019. július 29-én kezdte meg a HE-DO Kft.
„A munkaterületet három építési szakaszra osztottuk. Az első szakasz a Rómer Flóris utca Szemlőhegy utca és Zivatar utca közötti szakasza volt. Itt a burkolat tervi szintre marása után az útközépen kijelölt 3 méteres sáv további egy réteggel történő lemarását követően az út közepét aszfaltrács erősítéssel, a kiviteli tervnek megfelelően már másnapra visszaaszfaltoztuk” - számolt be a több ütemű felújítás részleteiről Timár Gellért, a HE-DO Kft. projektvezetője.
„A marógép az első szakasz befejeztével a harmadik építési szakaszon bontott tovább a Rómer Flóris utca Zivatar utca és Margit körút közötti szakaszán. Itt az aszfaltrétegek lemarását követően a makadám útalap bontása kezdődött el teljes útlezárás mellett. Ezen a szakaszon teljes pályaszerkezet cserét hajtottunk végre, így a régi útpályát teljes egészében elbontottuk” – fejtette ki a projektvezető.
Az útpálya alól bontáskor számos közmű került elő a beavatkozási sík közelében. Több közművet süllyeszteni kellett, a hírközlő kábeleket pedig vasbeton védelemmel kellett ellátni. A földmű tükörszintnek nem volt kellő a teherbírása, ezért Ckt javító-védőréteg beépítésére volt szükség.
„Azért kellett ezt a ritkán alkalmazott módszert alkalmazni, mivel ezen a szakaszon az útpálya szintjét nem lehetett tovább emelni. Lefelé a közművektől nem lehetett menni, vastagabb védőréteg építésre, talajcserére a sekély mélységű közművektől szintén nem volt lehetőség. Ezután láttunk neki a Ckt útalap építésnek, majd az alapréteg elkészülése után a kötőréteg is rákerült az útra” – ismertette Timár Gellért.
Időközben az első és a harmadik szakaszon a szegélyek pótlása, szintbe emelése és újra fugázása is megtörtént.
„Mindemellett a Szemlőhegy utca és a Zivatar utca között levő három buszmegálló új pályaszerkezete, szegélyei, és a peronok is megépültek. Mindkét szakaszon a közmű fedlapok szintbeemelése után megépült a kopóréteg – mondta a projektvezető.
A forgalomtechnikai jelzések kiépítése után a szakemberek mindkét szakaszt visszaadták a forgalomnak, majd munkába álltak a második építési ütemben az Ankara utcában és a Mecset utcában.
Itt a régi pályatest profilba marását követően a lokális pályaszerkezet cserék, valamint a buszmegállók pályaszerkezetének átépítése következett. A szegélyek kijavítása után a kötőréteg, majd a víznyelők és aknafedlapok szintbehelyezését követően a kopóréteg készült el.
Ezután már csak:
„A befejező munkálatok végeztével a műszaki átadás megkezdődésével a forgalom vissza vehette a teljes építési szakaszon megújult útpályát. A szerződés szerint a kivitelezési határidő 2020. január 1-je volt, ám a munkálatokkal már 2019. november 26-án előteljesítéssel végeztünk” – mondta Timár Gellért.
A munkálatok célja az elöregedett, elfáradt, deformálódott útburkolat felújítása, megerősítése, valamint a környező útcsatlakozások, járdafelületek részleges megújítása volt.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.