A hátralevő magyar szakaszok a jövő év végére fognak elkészülni, a Via Carpatia útvonalán összesen 340 kilométert biztosít hazánk.
A Balti-tengert az Égei- és a Fekete-tengerrel összekötő közlekedési folyosó, a Via Carpatia magyarországi szakaszának kétharmada már használatban van - mondta el az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára. Mosóczi László szombaton a lengyelországi Krasiczynben, a Kárpátok Európája című nemzetközi konferencián beszélt az útvonalról.
A találkozón a Három Tenger Kezdeményezés térségének infrastrukturális beruházásairól tárgyaltak. A pódiumbeszélgetésen több térségbeli tárcavezető is részt vett.
A Via Carpatia az eredeti tervek szerint a Balti-tengert és az Égei-tengert köti össze a litvániai Klaipeda és a görög Thesszaloniki között.
A koncepciót Litvánia, Szlovákia, Lengyelország és Magyarország dolgozta ki 2006-ban, majd 2010-ben Románia, Bulgária és Görögország is csatlakozott hozzá.
Az eredeti terveket kiegészíti a Románián keresztül a Fekete-tenger partján fekvő Constantáig vezető oldalág, amihez a román A1-es autópályának kell teljessé válnia.
A konferencián a magyar államtitkár külön kitért a hazai szakaszok helyzetére. Eszerint idén nyáron átadják az M4-esen a román országhatárig vezető harminc kilométeres szakaszt a Duna Aszfalt Kft. és a Hódút Kft. munkájának köszönhetően. Jövő év végéig pedig elkészül a Via Carpatia utolsó magyarországi része, az M30-as autópályának a Miskolctól a szlovák határig vezető hatvan kilométeres szakasza, amit a Strabag, a Colas, a Hódút és a Duna Aszfalt épít.
Ezáltal 2021 végére a Via Carpatia teljes, mintegy 340 kilométeres, Miskolcot és Debrecent is érintő magyarországi szakasza használható lesz.
A konferencián a lengyel infrastrukturális miniszter is részt vett. Andrzej Adamczyk bejelentette, a Via Carpatia a dél-lengyelországi Rzeszów és a kelet-lengyelországi Lublin között épülő szakaszának köszönhetően 2022-ben egészen Varsóig lehet majd gyorsforgalmi utakon eljutni délkeleti irányból.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.