182 milliárd forinttal járul hozzá a Kohéziós Alap a Miskolc és Tornyosnémeti között futó autópálya építkezését.
Az Európai Unió 552,6 millió euróval (mintegy 182,3 milliárd forint) támogatja a magyar-szlovák közúti kapcsolatokban új szintet jelentő M30-as autópálya építkezését - közölte az Európai Bizottság (EB) szerdán.
Az Miskolc és a szlovák államhatár között zajló óriásprojektjének óriásprojektjének jelentős része három ütemben valósul meg (az első munkálatokról legutóbb augusztusban számoltunk be):
Az EB közlése szerint az uniós Kohéziós Alapból finanszírozott beruházás célja a forgalom felgyorsítása, a közúti biztonság javítása és a forgalmi torlódások csökkentése. A fejlesztés segíti a Balti-tenger és a Fekete-, illetve Égei-tenger menti területeket összekötő, Via Carpatia nevű európai közlekedési hálózat kiépítését.
A Miskolcot Kassával összekötő, így a felvidéki magyarok közlekedését is javító pálya egyik fontos szakaszát már tavaly januárban átadták: az EuroAszfalt Kft. kivitelezésében a határ és Tornyosnémeti közötti 1,7 kilométer épült ki.
Navracsics Tibor, az oktatásért, a kultúráért, az ifjúságért és a sportért felelős biztos az uniós finanszírozással összefüggésben úgy nyilatkozott, hogy az érintett közúti összeköttetés kiépítése régóta esedékes, és közvetlen előnyökkel jár Borsod-Abaúj-Zemplén megye egymillió lakosa számára, akik a jövőben gyorsabban, biztonságosabb és kényelmesebben utazhatnak
Az uniós finanszírozás fedezi között egy 60 kilométeres autópályaszakasz és 48 darab, az út felett átívelő híd megépítését. A munkálatok várhatóan 2022 februárjára zárulnak le.
A sárospataki Weinberg 30. születésnapján a vállalat magyar voltát, családias jellegét, versenyképességét, valamint az ügyvezetője példaértékű szellemiségét emelte ki sikerfaktorként az építésügyi miniszter.
Napokkal ezelőtt érkezett hír az első paksi óriásszerkezet, az olvadékcsapda elkészültéről, most pedig már el is rajtolt a következő, a reaktortartály kivitelezése.