182 milliárd forinttal járul hozzá a Kohéziós Alap a Miskolc és Tornyosnémeti között futó autópálya építkezését.
Az Európai Unió 552,6 millió euróval (mintegy 182,3 milliárd forint) támogatja a magyar-szlovák közúti kapcsolatokban új szintet jelentő M30-as autópálya építkezését - közölte az Európai Bizottság (EB) szerdán.
Az Miskolc és a szlovák államhatár között zajló óriásprojektjének óriásprojektjének jelentős része három ütemben valósul meg (az első munkálatokról legutóbb augusztusban számoltunk be):
Az EB közlése szerint az uniós Kohéziós Alapból finanszírozott beruházás célja a forgalom felgyorsítása, a közúti biztonság javítása és a forgalmi torlódások csökkentése. A fejlesztés segíti a Balti-tenger és a Fekete-, illetve Égei-tenger menti területeket összekötő, Via Carpatia nevű európai közlekedési hálózat kiépítését.
A Miskolcot Kassával összekötő, így a felvidéki magyarok közlekedését is javító pálya egyik fontos szakaszát már tavaly januárban átadták: az EuroAszfalt Kft. kivitelezésében a határ és Tornyosnémeti közötti 1,7 kilométer épült ki.
Navracsics Tibor, az oktatásért, a kultúráért, az ifjúságért és a sportért felelős biztos az uniós finanszírozással összefüggésben úgy nyilatkozott, hogy az érintett közúti összeköttetés kiépítése régóta esedékes, és közvetlen előnyökkel jár Borsod-Abaúj-Zemplén megye egymillió lakosa számára, akik a jövőben gyorsabban, biztonságosabb és kényelmesebben utazhatnak
Az uniós finanszírozás fedezi között egy 60 kilométeres autópályaszakasz és 48 darab, az út felett átívelő híd megépítését. A munkálatok várhatóan 2022 februárjára zárulnak le.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.