2024.11.24, Vasárnap
Már a földmunkák zajlanak a Miskolc és Tornyosnémeti közt épülő autópályán
Illusztráció - Bernát Benjámin/magyarepitok.hu

Már a földmunkák zajlanak a Miskolc és Tornyosnémeti közt épülő autópályán

magyarepitok.hu

2019.08.01. 11:40 - Hegedűs Gergely

Egy európai korridor hazai szakasza válik teljessé a Strabag, a Colas, a Hódút és a Duna Aszfalt munkájával.

Hirdetés

Az eredeti ütemezésnek megfelelően halad az M30 autópálya Miskolc-Tornyosnémeti beruházás – derül ki a NIF Zrt. híréből.

A tavaly elkezdődött beruházás három ütemben valósul meg:

  • az első 10,4 kilométert Miskolc és Szikszó között (a 30+100-as és a 40+500-as kilométer szelvények között) a STRABAG Építő Kft. és a STRABAG AG konzorciuma építi meg nettó 39,9 milliárd forint értékben;
  • a 24,2 kilométeres második szakaszt Szikszótól Encsig (a 40+500-as és a 64+700-as között) a Colas Út Zrt. és a Colas Hungária Zrt. alakítja ki, mintegy nettó 75,4 milliárd forintból;
  • a 22,1 kilométeres harmadik szakaszt Encs és Tornyosnémeti között (a 64+700-as és a 86+848-as között) a pedig a Hódút Kft. és a Duna Aszfalt Kft. építi meg nettó 63,9 milliárd forintból.


Fontos útvonal Európában

A kétszer kétsávos, közel 57 kilométeres szakasz teljes értékű autópályaként fog megépülni, 130 km/órás haladási sebességgel. Az útvonalon többek közt hat különszintű csomópontot, hét alcsomópontot is kiépítenek, valamint 25 felüljárót és 17 aluljárót.

Eredeti méret dupla kattintással


Az M30-as az Észak-Európát Délkelet-Európával összekötő nemzetközi Via Carpatia út része, a szóban forgó építkezéssel ennek a korridornak az összes magyar eleme vagy elkészült, vagy kivitelezés alatt áll.

A Miskolcot Kassával összekötő, így a felvidéki magyarok közlekedését is javító pálya egyik fontos szakaszát már tavaly januárban átadták: az EuroAszfalt Kft. kivitelezésében a határ és Tornyosnémeti közötti 1,7 kilométer épült ki.


A látványosabb munkák ezután indulhatnak

A munkaterületen jelenleg régészeti, terület-előkészítési munkák és közműkiváltások zajlanak. A vállalkozók több épületet elbontottak, megnyíltak az építkezéshez szükséges bányák, célkitermelők.

Folyamatos a szállítóutak építése, egyes szakaszokon megkezdődtek az előkészítő földmunkák, a töltésanyag depóniák kialakítása és a nagytömegű anyagbeszállítás. A kivitelező által készített kiviteli terv egyes részeit már elfogadták, a továbbiak véglegesítése van folyamatban, ezt követheti majd a látványosabb munkavégzés.


Van olyan szakasz, ahol a régi nyomvonalat használják

Az autósokat érintő hír, hogy július 31-én, szerdán lezárták Encs és Tornyosnémeti között a 3-as főút 229-es és a 232-es kilométerszelvények közötti szakaszát. A korlátozásra azért került sor, mert ezen a részen az autópálya a meglévő 3-as főút nyomvonalának felhasználásával épül meg. A forgalmat Novajidrány település felé terelték el. A lezárás feloldása 2020 végén várható.

Rövidebb időszakra, augusztus 13-tól augusztus 31-ig szintén lezárásra kerül a 3-as főút a 240 és 247-es km szelvények között. Ezen a szakaszon a főút hídjainak elbontása történik. A forgalom Hidasnémeti és Tornyosnémeti településekre lesz terelve.

Galéria

ÚtépítésDuna Aszfalt Zrt.Hódút Kft.StrabagColasM30-asMiskolcTornyosnémetiEuroAszfalt Kft.

Hírlevél

Hirdetés