Egy európai korridor hazai szakasza válik teljessé a Strabag, a Colas, a Hódút és a Duna Aszfalt munkájával.
Az eredeti ütemezésnek megfelelően halad az M30 autópálya Miskolc-Tornyosnémeti beruházás – derül ki a NIF Zrt. híréből.
A tavaly elkezdődött beruházás három ütemben valósul meg:
A kétszer kétsávos, közel 57 kilométeres szakasz teljes értékű autópályaként fog megépülni, 130 km/órás haladási sebességgel. Az útvonalon többek közt hat különszintű csomópontot, hét alcsomópontot is kiépítenek, valamint 25 felüljárót és 17 aluljárót.
Az M30-as az Észak-Európát Délkelet-Európával összekötő nemzetközi Via Carpatia út része, a szóban forgó építkezéssel ennek a korridornak az összes magyar eleme vagy elkészült, vagy kivitelezés alatt áll.
A Miskolcot Kassával összekötő, így a felvidéki magyarok közlekedését is javító pálya egyik fontos szakaszát már tavaly januárban átadták: az EuroAszfalt Kft. kivitelezésében a határ és Tornyosnémeti közötti 1,7 kilométer épült ki.
A munkaterületen jelenleg régészeti, terület-előkészítési munkák és közműkiváltások zajlanak. A vállalkozók több épületet elbontottak, megnyíltak az építkezéshez szükséges bányák, célkitermelők.
Folyamatos a szállítóutak építése, egyes szakaszokon megkezdődtek az előkészítő földmunkák, a töltésanyag depóniák kialakítása és a nagytömegű anyagbeszállítás. A kivitelező által készített kiviteli terv egyes részeit már elfogadták, a továbbiak véglegesítése van folyamatban, ezt követheti majd a látványosabb munkavégzés.
Az autósokat érintő hír, hogy július 31-én, szerdán lezárták Encs és Tornyosnémeti között a 3-as főút 229-es és a 232-es kilométerszelvények közötti szakaszát. A korlátozásra azért került sor, mert ezen a részen az autópálya a meglévő 3-as főút nyomvonalának felhasználásával épül meg. A forgalmat Novajidrány település felé terelték el. A lezárás feloldása 2020 végén várható.
Rövidebb időszakra, augusztus 13-tól augusztus 31-ig szintén lezárásra kerül a 3-as főút a 240 és 247-es km szelvények között. Ezen a szakaszon a főút hídjainak elbontása történik. A forgalom Hidasnémeti és Tornyosnémeti településekre lesz terelve.
A zalai tesztpályához hasonló legközelebbi létesítmény Észak-Németországban található, de miután elkészül az oválpálya, Zalaegerszegen kínálják majd a kontinensen a legszélesebb tesztelési lehetőségeket a megrendelőknek.
Babarcnál új üzemi forduló épül.