A beruházásban 1,7 kilométer hosszú, kétszer két sávos gyorsforgalmi út jött létre a szlovák határ és Tornyosnémeti között. A Miskolc és Tornyosnémeti közötti közel 60 kilométer kiépítése a következő hónapokban elkezdődik.
Kedden délben ünnepélyes keretek közt átadták a forgalomnak az M30-as gyorsforgalmi út Tornyosnémeti és a szlovák határ között kiépült szakaszát. A kivitelező EuroAszfalt Kft. a beruházás keretében 1,7 kilométer hosszú, kétszer két sávos autóutat létesített leállósávval, középső elválasztó sávval és 3,4 kilométernyi vadvédő kerítéssel.
A most létrejött autóút az országhatárnál csatlakozott a Kassára vezető, R4 gyorsforgalmi úthoz, így a két éve elkészült szlovák autópálya immár kerülő nélkül elérhető a 3-as útról és az M30-as elkészült szakaszáról érkezve.
Az M30-as autópálya korábban Miskolc gyorsforgalmi elérhetőségét teremtette meg, csatlakozva az M3-as autópályához. A Miskolc utáni folytatása Borsod-Abaúj-Zemplén megye északi felével és a Felvidékkel létesít gyorsforgalmi kapcsolatot. Miskolc és a határ között jelenleg a régi 3-as út biztosítja a közlekedést, alapvetően kétsávos útszakaszokkal.
A projektben
a településtől nyugatra egy különszintű csomópont is kiépült, Tornyosnémeti elérhetőségét boztosító körforgalmakkal, valamint egy öttámaszú, 4 pillérű híddal.
A nettó 4,379 milliárd forintos fejlesztés részeként a Tornyosnémeti mellett található, 20 éve épült tengelysúlymérő állomást is felújították, a szakasz biztonságos téli üzemeltetéséhez egy kálciumklorid oldat tárolót és sósilót létesítettek.
Mindezek mellett egy hektár új erdőt is telepítettek.
Az M30-as Miskolc és Tornyosnémeti közötti közel 60 kilométeres szakasza további beruházásban készül el, a kormány ütemterve szerint legkésőbb 2022-ig. Már ez a projekt is folyamatban van: a mérnöki közbeszerzés nyerteseiről ebben a cikkünkben számoltunk be tavaly júliusban.
A keddi átadón Homolya Róbert, államtirkár beszédéből ugyanakkor kiderült, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. már megkötötte a kivitelezési szerződéseket az M30-as Miskolcig tartó folytatásra. Hozzátette,
a munkálatok a következő hónapokban megkezdődhetnek a borsodi megyeszékhelyig még hiányzó szakaszon.
Az ünneplyes átadón a közlekedéspolitikáért felelős államtitkár mellett Viktor Stromček, a szlovák Közlekedési és Építésügyi Minisztérium államtitkára, Hörcsik Richárd, a térség országgyűlési képviselője, Demeter Ervin, Borsod-Abaúj-Zemplén megye kormánymegbízottja, Kondrik Kornél, a NIF Zrt. gazdasági vezérigazgató-helyettese, valamint Nagy László, az EuroAszfalt Kft. vezérigazgatója is részt vett.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.