Megvan a kivitelező: a Duna Aszfalt adja majd át a kaposfüredi elkerülő szakaszt.
Lapunkban folyamatosan figyelemmel követtük a zenélő útként is ismert 67-es főút építkezését, mely Kaposvárt köti be az országos gyorsforgalmi hálózatba. Megírtuk, amikor a Strabag és a Soltút átadták a forgalomnak a beruházás leghosszabb 33,2 kilométeres szakaszát. Beszámoltunk arról is, hogy a Balatonhoz közeli látrányi pályára és a megyeszékhely határában található kaposfüredi szakaszra is kiírta a beruházó NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a közbeszerzést.
Most az uniós közbeszerzési adatokból kiderül: a kaposfüredi elkerülőt a Duna Aszfalt Zrt. építi meg mintegy nettó 7,99 milliárd forint értékben, az eredetileg becsült 8,41 milliárd forintos ár alatti pályázattal elnyerve a projektet.
Így a 2x2 sávos 67-es főút Kaposvár határában elkészülő legdélebbi réssze, a 3,1 kilométeres kaposfüredi elkerülő építkezése hamarosan elkezdődhet.
A kiírás szerint a jelenleg Kaposvár bonyolultabb megközelítését kiváltó elkerülő a 42+684,67 – 45+826,53 km szelvények között valósul meg 110 km/h haladási sebességgel.
Kialakítanak felette egy autós és kerékpáros hidat, ami a 6709-es utat vezeti át a 67-es felett az Állomás utcánál, illetve ugyanerre az útra fel- és lehajtó sávokat adnak majd át. A munka része lesz még egy üzemi hírközlő hálózat kiépítése és több más kiegészítő feladat is.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.