A Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében épülő átjárónál ezzel korántsem zárult le a hídszerkezet kivitelezése, és az alatta levő területen is jelentős munkák indulnak.
Elérte a végleges helyét a hídszerkezet az M4-es gyorsforgalmi úton épülő Tisza-híd projektjében – értesült a magyarepitok.hu. A létesítmény a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) beruházásában, a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésével valósul meg az M4-es Szolnokot elkerülő szakaszán.
Az elkerülőt két alprojekt során hozzák létre. Az első szakaszt a 90+859 és a 109+460 kilométerszelvény között a Colas Közlekedésépítő Zrt., a Colas Hungária Zrt. és a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezi; míg a szóban forgó hidat is tartalmazó második szakaszt a 109+460 és a 118+000 kilométer szelvények között a Duna Aszfalt Zrt.
A 758 méteres szerkezeti hosszúsággal épülő új Tisza-hídról legutóbb áprilisban számoltunk be, amikor a jobb pályaszerkezete elérte az utolsó pillért.
Most a két utolsó, T16-os és T17-es sorszámú tolást hajtották végre, ennek során összesen 113,8 métert haladt előre a szerkezet.
A T16 tolási fázis által a híd végén lévő csőrszerkezet elérte a Törökszentmiklós felőli hídfőt. A hídfő mögött álló daru segítségével ezután három nagyobb darabban szedték le a segédszerkezetet. A daruzások között 20-25 méteres rövid tolásokat hajtottak végre, hogy a leszedésre kerülő szerkezetrész mindig megfelelő távolságba kerüljön a darutól. Ezek a rövid tolások együttesen alkották a T17 tolási fázist.
A legutolsó hídtolási szakasz a T17C tolási fázisban valósult meg: ekkor a tolócsőr utolsó nagy elemeit leszedték a szerkezetről, ugyanakkor a szerkezet elérte a végleges helyét a folyó Törökszentmiklós felé eső oldalán. Eközben a Szolnok felé eső hídvégen a szerkezetet leléptették a szerelőterület felőli tolópadokról. Az így megszűnő alátámasztást a hídfőre telepített ideiglenes csúszkák, illetve a hídfő és a 2-es pillér közé telepített járomszerkezet segítségével váltották ki.
A tolás során kiemelt figyelmet fordítottak arra, hogy a szerkezet az alaprajznak megfelelő helyzetbe kerüljön, és ezt folyamatosan kontrollálták geodéziai műveletekkel.
A tolási műveletek befejeztével a hídszerkezet még koránt sincsen készen. A helyére érkezése után a szerkezetet magassági és alaprajzi értelemben is beállítják, illetve megkezdődik az acél hídszegélyek szerelése.
A hídszegélyek összességében további 717 tonna súllyal növelik a 8329 tonna összsúlyú szerkezetet. Ezen túlmenően további acélszerkezeti elemek (idomacél korlátok, vezetőkorlátok, vizsgálójárdák, stb.) kerülnek elhelyezésre a szerkezeten, ezáltal a beépített acélszerkezet megközelíti majd a 9500 tonna összsúlyt.
A hídszerkezet alatti területen szintén jelentős munkálatok indulnak. A pillérekre és jármokra telepített tolópadokat elbontják. Ezután fejezhető be a megtámasztó vasbeton szerkezetek kialakítása, továbbá megtörténhet a híd besaruzása.
A Szolnok felőli oldalon az elbontott szerelőterület helyén 6 méter magasságú úttöltést építenek ki, emellett véglegesítik a hídfő vasbetonszerkezeteit.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.