A szakasz jelentősebb része HE-DO és a Soltút munkájával épül meg új nyomvonalon, mintegy 10,6 kilométer hosszan. A projekt másik részében egy kapcsolódó útvonalon a Strabag dolgozik többek között egy jelentős nyomvonalkorrekción.
Korábban már jeleztük, hogy megvan a forrás a Kaincbarcika melletti Sajószentpéter-Berente elkerülő út megépítésére. A projekt, melynek terveit a RODEN Kft. készítette el várhatóan hamarosan elrajtolhat. Az uniós közbeszerzési adatok szerint a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kivitelezési pályázatát két alprojektre bontotta.
A HE-DO Kft. és a Soltút Kft. 10,615 kilométernyi új nyomvonalú utat épít, melynek jelzése 260-as lesz, a jelenleg az ipari környezetben fekvő, ennek megfelelő forgalmat elviselő városon keresztülfutó 26-os utat kiváltandó (az út a 26-ostól indul és a 2606-os útig tart majd).
Az összesen közel fél kilométer hosszú híddal megépülő pályán (a műtárgyak egyenként egyenként 72,96 m, 164,1 m, 71,6 m, 21,4 m, 33,14 m, 35,15 m, 28,4 m, valamint 24,38 m hosszúak lesznek), két új körforgalommal épülő csomópontot is kialakítanak. Ennek költsége mintegy 29,9 milliárd forint lesz.
A munkálatok során 1,497 millió köbméternyi töltést építenek, illetve 37,8 ezer köbméternyi hidraulikus és 16,6 ezer köbméternyi bitumenes pályaszerkezetet adnak majd át.
A beruházás másik részeként a Strabag Építőipari Zrt. a 2606-os út nyomvonalán változtat, valamint burkolatát erősíti meg: az utóbbi mintegy 1 kilométer hosszan lesz aktuális, az előbbi pedig 705 méter hosszan. Az 5,32 milliárd forint értékű munkálatok részeként egy új híd is épül, mintegy 50 méteres hosszal. Emellett átadnak még két új körforgalmú csomópontot is.
Immár a próbaterheléseken is túl van a Kalocsa és Paks között megépült átjáró: a kétnapos művelet szombati munkáihoz 20 darab 40 tonnás teherautót vonultatott fel a Duna Aszfalt.
A STRABAG és a Duna Aszfalt munkájának köszönhetően nem csupán a mohácsi térség közlekedése lép előre.