A több mint 150 éves híd a BKK beruházásában újul meg: a kivitelezéssel ütemterv szerint halad az A-Híd.
Sajtótájékoztatót tartottak június 19-én a Lánchíd budai hídfőjénél. A 375 méter hosszú híd munkálatairól rendszeresen beszámolunk: legutóbb a környező aluljáróknál járt a fotósunk, illetve május 27-én videót is közzétettünk, melyen a teljes hidat megtekinthetik az érdeklődők, de meglátogattuk a Lánchíd oroszlánjait is a restaurátorműhelyükben. A főváros meghatározó beruházásán az A-Híd Zrt. dolgozik a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) megbízásából.
Az adta ezúttal a sajtótájékoztató aktualitását, hogy a budai hídfő munkálataira kerül a hangsúly a projektben.
A Lánchíd felújítását 2021 tavaszán kezdték el, a munka a tervek szerint 2023-ig tart, de az útpálya már idén év végén elkészül,
mindehhez most ideiglenesen forgalomelterelést vezetnek be a budai rakpart érintett részén, hogy a területen biztonságosan lehessen mind közlekedni, mind dolgozni. A forgalomkorlátozás alatti közlerkedési változásokról a BKK honlapján tájékozódhatnak az érdeklődők.
Az eseményen részt vett Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke, Horváth László, a BKK beruházási igazgatója, Puskár Anett, az A-Híd Zrt. kommunikációs vezetője, valamint Borsi Dávid, a BKK kommunikációs vezetője és szóvivője is.
Mint elhangzott, zökkenőmentesen folyik, és hamarosan újabb szakaszába lép a Lánchíd felújítása.
A budai hídfőnél a kivitelező szakemberei átépítik a partközeli – a rakparti forgalom mellett eddig hozzáférhetetlen – szerkezeti részeket, illetve kijavítják az acélszerkezeten lévő hibákat. Csak ezután tudják ezen a szakaszon is a helyükre emelni és beépíteni a régi vasbetont váltó új acél útpályát, valamint a járdát alkotó acélelemeket.
Emellett kicserélik a magasságkorlátozást figyelmen kívül hagyó járművek miatt korábban megsérült szélrácsokat, végül elvégzik a korrózióvédelmi munkákat is - derül ki a BKK sajtóközleményéből.
Kifejtették: ehhez át kell építeni és munkaszintre süllyeszteni a felújításhoz használt állványzatot a rakparti útpálya felett, így június 20-tól augusztus közepéig ideiglenesen lezárják a közúti forgalom elől a budai alsó rakpartot a Halász utca és a Döbrentei tér között. Erre azért van szükség, mert az útpálya fölé eső szerkezeti munkákhoz szükséges munkatér a közúti űrszelvénybe lóg, így az állványzat alatt nem férnek el biztonságosan a járművek. Az állványon veszélyes munkát végző dolgozók, valamint a munkaterület alatt közlekedők biztonságát nem lehet a közúti forgalom fenntartása mellett biztosítani.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.