2024.11.21, Csütörtök
Galériánkban megmutatjuk, milyen munkák folynak jelenleg a Lánchídon

Galériánkban megmutatjuk, milyen munkák folynak jelenleg a Lánchídon

magyarepitok.hu, BKK

2022.05.26. 14:36 - Kalácska-Nagy Nóra

A héten megkezdték az A-Híd szakemberei a villamos melletti kőfelületek tisztítását és javítását.

Hirdetés

Az A-Híd Zrt. továbbra is gőzerővel dolgozik a Lánchíd felújításán. A helyszínen folyó munkákról rendszeresen közlünk fotókat, a legfrissebb képek május 26-án készültek. A híd újjászületése a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) beruházásában zajlik.

Tágasabbak, beláthatóbbak és biztonságosabbak lesznek a Lánchíd hídfőiben lévő, kiszélesített aluljárók, amelyek szerkezetkészen várják a további munkákat. Az átkelő felújítása is ütemterv szerint halad, a függesztő orsók eltávolítása, majd visszahelyezése azonban nagy odafigyelést igényel, nehogy megváltozzon közben a láncokról leérkező függesztő rudak terhelése - derült ki a BKK közleményéből.

Szerkezetkész állapotban vannak a Lánchíd hídfőiben lévő aluljárók. A betonozási, vasszerelési és szigetelési munkák után a budai aluljáróban már a burkolat alatti elektromos védőcsövek lefektetésénél tartanak a szakemberek. A kivitelező munkatársai a korábban kör keresztmetszetű aluljárókat a pesti és a budai oldalon is kiszélesítették: egyenes falakat építettek, illetve tágasabb, téglalap alakú keresztmetszetet alakítottak ki, ezért azok jobban beláthatók, és így biztonságosabbak lesznek az arra közlekedőknek.

• A budai hídfőben a három méter széles kerékpáros aluljáró helyén egy megváltozott vonalvezetésű, több mint négy méter széles átjáró készült, ennek köszönhetően a kétirányú kerékpárút mellett egy elválasztott járda is épülhet a gyalog közlekedőknek.

• A pesti oldalon a korábbi gyalogos-aluljárót 4,1 méteresre szélesítették ki, hogy a későbbiekben lehetséges legyen a kerékpárral közlekedők áthaladása is.

A szakemberek egyszerre mindig csak az aluljárók egyik felén dolgoztak, így tudták fenntartani a hídfők megfelelő terhelését, és biztosítani a gépek zavartalan behajtását a Lánchíd közepén folytatott munkákhoz. A védőcsövek bevezetése után kezdődhetnek a villanyszerelési és az építészeti munkák, végül az aluljárók oldalfalaira kéregpanel-burkolat kerül majd.

A Műegyetem szakértői vizsgálják a kiválasztott orsókat

Folyamatosan zajlik közben a függesztő orsók vizsgálata. Ezek a szerkezetek kötik össze a láncokról leérkező függesztő rudakat a híd kereszttartóival. A felújítás során a tervezők, valamint a műszaki ellenőrök közösen kiválasztották és megjelölték azokat az elemeket, amelyeket ellenőrzésre kivesznek, majd a Budapesti Műszaki Egyetem szakértői egyesével megvizsgálnak.

Ha a mérnökök az állapotuk miatt indokoltnak tartják, a régi orsókat a terveknek megfelelően legyártott újakra cserélik. Egy-egy ilyen orsó 10-12 tonnás terhet visel, ezért az eltávolításuk és a visszahelyezésük során is különleges eszközökre, illetve nagy odafigyelésre van szükség, hogy a rudak terhelése ne változzon közben.

A Lánchíd felújítása az ütemterv szerint halad:

  • elkezdődött a pesti oldalon a 2-es és 2M villamosvonal melletti kőfelületek tisztítása, valamint javítása: először a falfirkákat távolítják el ott, ahol a védőtávolság ezt lehetővé teszi, és a szakemberek munkája nem zavarja a közösségi közlekedést;
  • a budai oldalon letisztították a hídfő homlokfalát, és befejeződtek a budai oroszlánok talapzatán végzett kőmunkák;
  • már gyártják a Lánchíd utolsó 4 pályatábláját, és a járdatáblák gyártása ugyancsak ütemezetten halad
  • elkezdődött a híd parti nyílásaiban az új járdákat fogadó tartószerkezetek helyszíni javítása, valamint
  • továbbra is sátrak alatt festik a láncok alsó szakaszát, a híd új pályaelemeit és a kijavított tartószerkezetet.

 

Galéria

Mi épül?A-Híd Zrt.BKKLánchídhídfelújítás

Hírlevél

Hirdetés