Befejező fázisba léptek a munkálatok a Komló határában újjászülető Bétai úton.
Legutóbb júniusban adtunk hírt Komló új elkerülő útjának munkálatairól. Azóta sokat haladt a fejlesztés, amely Komló Város Önkormányzata beruházásában valósul meg. A kivitelezést a SWIETELSKY Magyarország Kft. végzi, a munkálatokkal a befejezéshez közelednek – tájékoztatta lapunkat Vajda Kálmán területi főmérnök.
Az elkerülőúttal mentesül a teherforgalom alól az egykori észak-baranyai bányaváros és a környéken élők is egyszerűbben közlekedhetnek, hiszen új alternatív útvonal létesül a Völgységből közlekedők, valamint a Pécsről érkezők számára.
A "Komló, Bétai elkerülő út építése" nevű projekt két szakaszból áll: az egyik
Júniusban látványos videóban mutattuk be a gyönyörű környezetben zajló felújítást, azóta sokat haladt a fejlesztés: már mindkét szakaszon befejeződött az aszfalt kopóréteg beépítése – fotóinkon a Kossuth-akna burkolása látható.
A területi főmérnök elmondta: a munkákkal a tervezett ütemnek megfelelően haladtak. Az elmúlt hónapokban burkolatbontást, pályaszerkezet építést, kötő- és kopóréteg beépítést végeztek.
A Kossuth-akna utcát 5355 méter hosszon újította fel a kivitelező, 6,5 méter széles burkolatot építettek. A szakaszon egy hidat is el kellett bontani, valamint 100 méter új nyomvonalon épül meg a zobákpusztai útcsatlakozás. A Bajcsy-Zsilinszky utca 1351 méteres szakaszára 5,5 méter szélességben került új burkolat.
Elkészültek a vízépítési munkálatokkal is: nyíltárok elvezető rendszert építettek a domboldalban mintegy 4,5 kilométer hosszan, valamint burkolt árkokat, átereszeket és surrantókat létesítettek.
Vajda Kálmán arról is beszámolt: mint minden projektben, itt is voltak kisebb váratlan kihívások, de a megrendelővel szoros együttműködésben sikerült ezeket gyorsan és hatékonyan megoldani.
Ilyen volt például a zobákpusztai csomópont, ahol egy, az eredeti kiviteli tervekben nem szereplő támfalat kellett megterveztetni és megépíteni.
A következő hónapokban már csak forgalomtechnikai munkákat végeznek:
A műszaki átadás-átvétel várhatóan október második felében megkezdődhet.
Az MKIF az új sávok helyéről eltávolítja a cserjéket, de miután a projekt elkészül, többet ültetnek majd a pálya mellett.
A közel 5 kilométeres új út a térség kavicsbányáiból érkező forgalmat vezeti majd rá az 51-es főútra.