A megyeszékhely és a környéki települések szempontjából történelminek számító beruházás a KE-VÍZ 21 Zrt. és a Zemplénkő Kft. konzorciumának kivitelezésében valósul meg.
2022 tavaszán kezdődtek meg a nyíregyházi nagykörút délnyugati szakaszának négysávosítási munkái. A fejlesztésben a körút évtizedek óta hiányzó 1,2 kilométeres négysávos szakasza épül ki az Érkert városrészben, emellett kétsávos kerékpárút és járda is szolgálja majd a közlekedők biztonságát.
A projekt a KE-VÍZ 21 Zrt. és a Zemplénkő Kft. kivitelezésében valósul meg 5,6 milliárd forint értékben.
A kivitelezés aktuális állásáról Raska István, a Ke-Víz 21 Zrt. projektvezetője tájékoztatta lapunkat.
„A közműkiváltások jelentős része már megtörtént, így a projekt jelenleg az út- és hídépítésre koncentrál. Az Ér-patak felett épülő hídon a pályalemez és a szegélyépítés megtörtént, jelenleg a háttöltés és a kiegyenlítő lemez, továbbá a szivárgók építése zajlik. A KE-VÍZ 21 Zrt. szakaszán az új főpálya aszfaltozására készülünk, melyet a forgalom új pályára történő átterelése és a meglévő útpálya átépítése követhet. A főpálya építésével párhuzamosan zajlik a gyalogos és kerékpáros utak építése, illetve szinte valamennyi csomópontban a jelzőlámpák kiépítését megkezdtük”
Nagy erőkkel folyik a hídépítés: a műtárgy elkészültét követően a forgalmat ide terelik, majd kezdődhet a híd környezetében lévő Simai úti csomópont átépítése. Amint a megépült szakaszok műszaki készültsége lehetővé teszi, a forgalmat az új pályára terelik, és megkezdik a meglévő szakaszok elbontását és átépítését.
Amikor a kivitelezés nehézségeiről kérdeztük, a szakember elmondta:
„Előfordultak olyan nem várt feladatok, melyeket kezelnünk kellett, de már hozzászoktunk. Remek projekt csapat állt össze, alvállalkozóink is felkészültek szakmailag, ugyanakkor rengeteg támogatást kapunk kollégáinktól, vezetőinktől és a projektben dolgozó érintettektől. Talán a korábbi évtizedekben megépült közművek helyzete okozza a legnagyobb fejtörést, ezek rendszerint útban vannak.”
Majd kiemelte:
„Tekintettel arra, hogy a kivitelezési terület egy rendkívül forgalmas útszakasz, így a forgalomkorlátozások megtervezése, kiépítése, fenntartása és ezek összehangolása komoly kihívást jelentett tervezői-kivitelezői szempontból. Jelenleg is a teljes szakaszon forgalomkorlátozás van érvényben, és egyelőre komolyabb fennakadások nélkül zajlik a forgalom.”
A projekt befejezési határideje 2024. január eleje, ennek megfelelően a kivitelezési munkákat a tervek szerint 2023 végéig befejezik a szakemberek.
A zalai tesztpályához hasonló legközelebbi létesítmény Észak-Németországban található, de miután elkészül az oválpálya, Zalaegerszegen kínálják majd a kontinensen a legszélesebb tesztelési lehetőségeket a megrendelőknek.
Babarcnál új üzemi forduló épül.