Az M44-es Duna Aszfalt kivitelezésében megszülető Tiszakürt-Lakitelek szakaszát várhatóan decemberben helyezik forgalomba.
Rendben lezajlott a próbaterhelés az M44 gyorsforgalmi út új Tiszaugi- hídjánál - derült ki a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közleményéből. Az adatok kiértékelése még néhány hetet igénybe vesz. A Duna Aszfalt Zrt. generálkivitelezésével megvalósuló híd építése a végéhez közeledik, már csak a befejező munkálatok vannak hátra.
A 44. sz főútról is jól látható az M44 gyorsforgalmi út Tiszakürt-Lakitelek közötti szakaszának leglátványosabb műtárgya, az 556 méter hosszú új Tiszaugi-híd. Ahogy azt többször is jeleztük, az új tiszaugi Tisza-hídnak olyan egyedülálló szerkezete lesz, amelyből Európában egyetlen sincsen, és a világon is csak néhány hasonló épült. A pilonok deformált ellipszis alakúak, ami nagyon egyedivé teszi a látványt, és a szerkezetet ekhós szekérhez teszi hasonlóvá.
A befejező fázis egyik legfontosabb momentuma az épülő híd próbaterhelése volt, ahol a műtárgy használatba vétel előtti teherbírását ellenőrizték. A próbaterhelés során statikus és dinamikus terhelést végeztek.
A hídszerkezet különböző részein, elemein mérték az ezek hatására bekövetkező alakváltozásokat és az egyes szerkezeti elemekben keletkező feszültségeket: pl. a főtartó lehajlását, piloncsúcsok elmozdulását, szerkezet sajátfrekvenciáját stb.
A Tiszaugi-hídnál a statikus próbaterhelést 22, egyenként 38 tonna súlyú tehergépkocsival végezték, összesen 20 teherállás kombinációban. A dinamikus terhelés során pedig két tehergépkocsi haladt át a hídon 5, 20, 40, 60 km/órás sebességgel. A NIF Zrt. beruházásainál a próbaterhelést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszékének szakemberei végzik. Ebben az esetben is ők hajtották végre a méréseket.
A Tiszakürt-Lakitelek közötti 10,1 kilométeres szakasz műszaki átadás- átvételi folyamata októberben megkezdődik, a teljes szakasz forgalomba helyezése várhatóan decemberben történik meg.
A SOLTÚT dolgozik a dunántúli város közlekedésének kényelmesebbé tételén.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.