A megyeszékhely nagykörútjának bezárása a KE-VÍZ 21 és a Zemplénkő munkájával valósul meg.
Megkezdődik Nyíregyházán nettó 5,6 milliárd forintból a nagykörút délnyugati részén a kétszer kétsávos szakasz megépítése, ezzel bezárul a nagykörút − jelentették be a szerdai sajtótájékoztatón a nyírségi megyeszékhelyen.
Legutóbb 2021 őszén írtunk a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megvalósuló fejlesztésről, amikor kihirdették a közbeszerzési eljárás nyertesét. A szakasz kivitelezését a KE-VÍZ 21 Építőipari Zrt. és a Zemplénkő Kft. végzi el.
„A Huszár sort és a Móricz Zsigmond utcát érintő és a debreceni úti felüljáróig tartó, hozzávetőleg 1,2 kilométer hosszú szakaszon a meglévő 2x1 sávos részeket 2x2 sávosra bővítjük. Amennyiben az időjárás engedi, megkezdjük azokat a munkálatokat, amelyek eredményeképp több jelzőlámpás csomópontot alakítunk ki, gyalogos és kerékpárutat, valamint egy 423 négyzetméter pályafelületű, az Ér-patakon (VIII. számú főfolyás) átívelő hidat is építünk”
– tudatta Raska István, a Ke-Víz 21 Zrt. projektvezetője.
Kovács Ferenc polgármester stratégiai jelentőségűnek nevezve a beruházást, azt mondta, a jelenleg kétszer egysávos útszakasz bővítése negyven éve van napirenden: a jelentős forgalmú nagykörút legutolsó, négysávos szakasza 1982-ben készült el. Megjegyezte, a költségvetési forrásból finanszírozott beruházás várhatóan 2024 első negyedévére fejeződik be.
Szabó Tünde sportért felelős államtitkár, a térség országgyűlési képviselője arról beszélt, ezzel a beruházással gyorsabb, biztonságosabb és kiszámíthatóbb lesz a közlekedés a városban.
Vinnai Győző, a térség másik országgyűlési képviselője a tájékoztatón történelminek nevezte a beruházást a megyeszékhely és a Nyíregyháza környéki települések szempontjából. Hozzátette, a város közlekedési struktúrája az elmúlt években „szintet lépett”, de ez az útfejlesztés önmagában is nagyon fontos lépés az ott élők életminőségének javításában.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.
Egy új teherforgalmi átkelőhely létesítését, valamint az ehhez kapcsolódó útfejlesztéseket is tartalmazza a tervcsomag, amelyet közösen nyújt be az Európai Uniónak a két állam.