A Duna Group kivitelezésében épülő új csomópont az M44-es, az M5-ös, az 5-ös és a leendő M8-as találkozásánál jön létre.
Új autópálya-csomópont jön létre Kecskemét közelében az M44-es gyorsforgalmi út, az M5-ös autópálya és az 5-ös főút találkozásánál.
A projektet az M5-ös 74-es számú, Kecskemét Észak nevű csomópontjának átépítésével kivitelezik, a befejezése 2027 első felében várható. A beruházás kapcsolódik az M44-es legnyugatibb szakaszának építéséhez, amely a Duna Grouphoz tartozó Hódút Építő Kft. generálkivitelezésében jön létre 33,6 kilométeres új nyomvonalon, 14 műtárggyal.
Az M5-ös lezárásáról és átépítéséről a beruházó Építési és Közlekedési Minisztérium okóber 10-én a helyszínen tartott sajtótájékoztatót. Az eseményen Pántya József, az ÉKM út- és vasútépítésért felelős helyettes államtitkára; Dr. Szeberényi Gyula Tamás, a térség országgyűlési képviselője is részt vett.
Pántya József az M44-es a Szentkirály és Kecskemét közötti zárószakaszáról is beszámolt, jelezve, hogy a kivitelezés 80 százalék fölött van. Elmondta, a beruházás ütemezetten halad, így várhatóan jövő tavasszal a 33,6 kilométerből 32,2 kilométert meg fognak tudni nyitni a forgalom számára.
Az ÉKM közleménye szerint az újonnan épített szakaszt elkészülte után bekötik majd az 5-ös főútba és Békéscsaba irányából az M5 autópályába is - így a szóban forgó csomópont kivitelezése alatt is biztosított lesz a forgalom.
A helyettes államtitkár arra is kitért, hogy a Hódút Építő Kft. a napokban megkezdi az M44-es és az M5-ös találkozásánál épülő csomópont kivtelezését. Emlékeztetett, az M44-es innentől M8-as autópályaként folytatódik - a távlati tervek szerint Dunaújvároson, illetve Székesfehérváron keresztül összekötést teremtve az M7-es autópályával. Hozzátette, ugyanitt alakítják ki az M44-es és az 5-ös főút csomópontját is. Valamennyi csomópont különszintű csomópontként valósul meg. „A M0-ás körgyűrűt leszámítva, Magyarország legnagyobb csomópontja jön létre, avagy elmondható, hogy a legnagyobb vidéki csomópontot építik meg” – hívta fel rá a figyelmet.
Szavaiból az is kiderült, hogy a csomópont kivitelezésének ideje alatt számos korlátozásra számíthatnak az autósok. A munkálatok miatt már csütörtöktől lezárják a 74. számú csomópontnál lévő kihajtót a Szegedről Kecskemét, illetve Lajosmizse irányába érkező forgalom előtt.
Pántya József egy másik projektről is beszámolt: eszerint az M44 további, 42 kilométeres szakaszának a tervezési folyamatai is elindultak, amely a magyar-román határ és Békéscsaba összekötését foglalja magába. Ezzel válik teljessé az M44-es gyorsforgalmi út Kecskeméttől egészen a román határig.
Szeberényi Gyula Tamás, a térség fideszes országgyűlési képviselője elmondta, az M5-ös autópálya és az M44-es gyorsforgalmi út csomópontjának építése nem csak Kecskemét, hanem a régió számára is meghatározó jelentőségű. Emlékeztetett, az Építési és Közlekedési Minisztérium támogatásával megújultak a város nagy gyűjtőútjai, amelyek fejlesztése Kecskemétnek még jobb megközelítést biztosítanak. Kiemelte, Kecskemét városa sem tétlenkedett, hiszen az elmúlt öt évben 45 utat és csomópontot épített vagy újított fel.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.
Több mint hét kilométeren felújította és közel 3 kilométeres szakaszon négysávosra bővítette a 441-es főutat Kecskemét és Nagykőrös között a Colas Út Zrt.. Ma ünnepség keretében adták át a vármegyéken átívelő fejlesztést.