2024.10.10, Csütörtök
Magyarország legnagyobb vidéki csomópontjának építését kezdték meg Kecskemét közelében

Magyarország legnagyobb vidéki csomópontjának építését kezdték meg Kecskemét közelében

magyarepitok.hu

2024.10.10. 09:47 - Hegedűs Gergely

A Duna Group kivitelezésében épülő új csomópont az M44-es, az M5-ös, az 5-ös és a leendő M8-as találkozásánál jön létre.

Hirdetés

Új autópálya-csomópont jön létre Kecskemét közelében az M44-es gyorsforgalmi út, az M5-ös autópálya és az 5-ös főút találkozásánál.

A projektet az M5-ös 74-es számú, Kecskemét Észak nevű csomópontjának átépítésével kivitelezik, a befejezése 2027 első felében várható. A beruházás kapcsolódik az M44-es legnyugatibb szakaszának építéséhez, amely a Duna Grouphoz tartozó Hódút Építő Kft. generálkivitelezésében jön létre 33,6 kilométeres új nyomvonalon, 14 műtárggyal.


Jövő tavasztól már használhatják az autósok az új szakaszt

Az M5-ös lezárásáról és átépítéséről a beruházó az Építési és Közlekedési Minisztérium okóber 10-én a helyszínen tartott sajtótájékoztatót. Az eseményen Pántya József, az ÉKM út- és vasútépítésért felelős helyettes államtitkára; Dr. Szeberényi Gyula Tamás, a térség országgyűlési képviselője és Szemereyné Pataki Klaudia, Kecskemét polgármestere is részt vett.

Pántya József az M44-es a Szentkirály és Kecskemét közötti zárószakaszáról is beszámolt, jelezve, hogy a kivitelezés 80 százalék fölött van. Elmondta, a beruházás ütemezetten halad, így várhatóan jövő tavasszal a 33,6 kilométerből 32,2 kilométert meg fognak tudni nyitni a forgalom számára.

Az ÉKM közleménye szerint az újonnan épített szakaszt elkészülte után bekötik majd az 5-ös főútba és Békéscsaba irányából az M5 autópályába is - így a szóban forgó csomópont kivitelezése alatt is biztosított lesz a forgalom.


A legnagyobb vidéki csomópontot építik meg

A helyettes államtitkár arra is kitért, hogy a Hódút Építő Kft. a napokban megkezdi az M44-es és az M5-ös találkozásánál épülő csomópont kivtelezését. Emlékeztetett, az M44-es innentől M8-as autópályaként folytatódik - a távlati tervek szerint Dunaújvároson, illetve Székesfehérváron keresztül összekötést teremtve az M7-es autópályával. Hozzátette, ugyanitt alakítják ki az M44-es és az 5-ös főút csomópontját is. Valamennyi csomópont különszintű csomópontként valósul meg. „A M0-ás körgyűrűt leszámítva, Magyarország legnagyobb csomópontja jön létre, avagy elmondható, hogy a legnagyobb vidéki csomópontot építik meg” – hívta fel rá a figyelmet.

Szavaiból az is kiderült, hogy a csomópont kivitelezésének ideje alatt számos korlátozásra számíthatnak az autósok.

-további részletek később-

Galéria

ÚtépítésDuna GroupHódút Kft.Duna Aszfalt Zrt.M44-esM8-asM5-ösKecskemétÉpítési és Közlekedési Minisztérium

Hírlevél

Hirdetés