Még a tervezési szakaszban társadalmi egyeztetést tartottak, aminek megfelelően a 3111-es út és a meglévő 31-es főút közötti szakaszra alternatívákat megoldásokat dolgoznak ki.
Korábban már írtunk a 31-es főút fejlesztésének tervezési fázisáról, melyet a Főmterv Zrt. végez el. Most újabb hírek érkeztek a fejlesztésről, pénteken közleményt adott ki az beruházó Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM), miszerint a lakossági igényeket tartják szem előtt a főút tervezésénél, így újratervezik a 31. számú főút Maglód és Gyömrő térségét érintő nyomvonalát. A készülő főút további szakaszain folytatódik a tervezési munka – tették hozzá.
Arról tájékoztattak, hogy Ágh Péter állami beruházások társadalmi koordinációjáért felelős államtitkár, valamint Pántya József út- és vasútépítésért felelős helyettes államtitkár 2025. január 22-én egyeztetést folytatott Szűcs Lajos és Czerván György országgyűlési képviselőkkel, illetve Tóth János gyömrői, Kérges László maglódi, Petőné Vizi Valéria péteri és Gál Zsolt ecseri polgármesterrel, továbbá Váradi Attila gyömrői települési képviselővel a 31-es főút tervezett nyomvonaláról.
A közlemény szerint a megbeszélés során a minisztérium bemutatta a tervezett 31. számú főút teljes - 7 szakaszból álló - tervezési nyomvonalát.
Mint kiemelték, a városvezetés és a lakosság kéréseit figyelembe véve az ÉKM úgy döntött, hogy a 3111 jelű út és a meglévő 31. számú főút közötti (Maglód), egy kéregalagutat is tartalmazó tervezési szakasz tervezési munkáját a jelenlegi műszaki tartalommal nem folytatja. Ezen a szakaszon az elmúlt időszakban történt beépítési hullám miatt megnövekedett a lakosság, ami az út lehetséges műszaki megoldásait is nagyban befolyásolja. A betervezett kéregalagút is a földfelszíni útvezetés csökkentését szolgálja.
A minisztérium felkérte a tervezőt, hogy a lakossági szempontokat figyelembe véve vizsgáljon és dolgozzon ki alternatív műszaki megoldásokat a 31. számú főút és a 3111 jelű út közötti szakasz vonatkozásában
- derül ki a közleményből.
Hozzáfűzték: a 31-es főút további szakaszain az eredeti ütemnek megfelelően továbbra is folytatódik a tervezési munka. A főutat érintő tervezési munka az M0-tól, a fővárostól indulva javarészt új nyomvonalon haladva éri majd el Nagykátát, melynek célja a térségben élők életminőségének javítása, közlekedési problémáiknak kezelése, valamint a közlekedők biztonságos közlekedésének fokozása - fogalmazott közleményében az ÉKM.
A KM Építő az Óbuda és a főváros jelentős részének közlekedésében meghatározó szerepet játszó építményeken március 1-jén kezdi el a kivitelezést.
A KM Építő Dunaharaszti önkormányzatának megbízásából a Magyar Közúttal együttműködve végezte el a feladatot.