Már Javában dolgozik az MKIF az M1-es hídjainak átépítésén.
Megjelent az MKIF (Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.) legújabb építési naplója, amely az M1-es bővítésének egyik kulcselemével, az utat átszelő hidakról szól. Kevesen tudják, de a bővítendő szakaszon átlagosan 1080 méterenként van alul- vagy felüljáró, ami azt jelenti, hogy 78 kilométeren 72 ilyen műtárggyal találkozhat az utazó.
Ezeket a hidakat át-vagy teljesen újra kell építeni, hogy megfeleljenek az új keresztmetszeti követelményeknek, azaz a 2x3+1 ITS sáv szélességnek.
„A munkák javában zajlanak, tavaly ősszel már a próbacölöpözéseket is elkezdtük, ekkor mértük fel a leendő hidak térségében a talaj teherbíró képességét” – írják.
Arról, hogy milyen ütemezéssel, milyen munkafolyamatok révén jutunk el az eredeti forgalmi rendből az új kiszélesített pályához és mi az a 2+1+1-es terelés, az alábbi animáció nyújt segítséget:
„A hiteles és gyors tájékoztatás érdekében egy külön weboldalt indítottunk az M1 bővítéséről” – áll közösségi oldalukon megjelent közleményükben.
Ezen több nyelven, folyamatosan elérhetőek dedikáltan az M1-en történő közlekedést élrintő fontos és szükséges információk. Az esetleges csomóponti zárások, pihenőhelyi korlátozások, illetve az aktuális forgalmi rend is látható itt térképen jelölve, de például a vészhelyzeti leállóöblök is fent vannak az oldalon.
A bővítés teljes ideje alatt biztosítják a 2x2 sávot a közlekedők számára. Tehát Győr és Budapest irányába is adott lesz a 2-2 sáv. A személyautók és a teherautók is folyamatosan használhatják majd a pályát.
Az MKIF az M1-es sztrádát 3x3 sávosra bővíti – fejlesztik, illetve egyes helyszíneken lecserélik a pálya vízelvezető hálózatát is.
A Terület- és Településfejlesztési Operatív Program Plusz forrásából Csanádapácán, Nagybánhegyesen és Almáskamaráson indult útfejlesztés.