Az M1-es autópálya új, szélesebb pályája nem fért el a régi portálszerkezetek alatt. A bontást az MKiF az eső ellenére is ütemterv szerint végezte el.
Szombatról vasárnapra virradó éjszaka elbontotta az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az M1-M0 csomópont térségében található információs táblákat tartó portálokat. Minderre az M1-es folyamatban lévő bővítése miatt volt szükség: az új, szélesebb pálya nem férne el az eddig használt szerkezetek alatt – derül ki a beruházó-kivitelező MKIF Facebook-posztjából.
Az autópálya felett átívelő portálok egyenként 15-16 méter szélesek, nagyjából 5 méter magasak és a 10-12 tonnásak. Ezeket több darabra bontva daruval pakolták kamionra, majd elszállították. Az éjszaka során 7 ilyen portált bontottak el.
Érdekességként megjegyzik még: a szerkezeteken rögzített kék, útirányjelző táblák 15-20 négyzetméteresek. A fotókon ezek már a földön láthatóak.
A munka az eső ellenére is gyorsan haladt, a hajnali forgalom a már megszokott, ideiglenes forgalmi rend szerint közlekedhetett újra – teszik hozzá. Emlékeztetnek: annak ellenére, hogy a biztonságos munkavégzés miatt szükséges volt a sztráda Budapest felé vezető oldalának teljes lezárása, a teljes éjszaka alatt biztosították a közlekedést a főváros felé, mivel a forgalmat a Győr felé vezető oldal belső sávjaiba terelték át.
A Győr felé vezető oldalon várhatóan jövő ősszel szerelik le a portálokat.
Az M1-es bővítése során az M0-s és Bicske közötti szakasz 2028. augusztus végéig, a Bábolna térségében található Concó pihenőig tartó szakasz pedig 2029. augusztus végéig készül el, ezután folytatódik majd tovább haladva a fejlesztés. Az 1-es sztráda ezáltal 78 km hosszan bővül 2x3 sávra, plusz oldalanként egy-egy teljesértékű forgalmi sávként használható, ún. intelligens leállósáv is épül. Így akár 2x4 sávon is haladhat majd a forgalom Budapest és Győr között.









Az 1000 milliárd forintos projekt megkezdődött: megjelent a közbeszerzés a Liszt Ferenc Repülőtér elérhetőségét javító bontási munkákra. A 11,8 milliárd forintos keretszerződés vélhetően a majdani új út előkészítését szolgálja.
Szakértelme, innovatív megoldásai és megbízhatósága tette a SWIETELSKY Magyarország Kft.-t az útfejlesztések megkerülhetetlen szereplőjévé. A vállalat élen jár az aszfaltgyártásban is, felismerve, hogy ezzel még nagyobb szerepe lehet az infrastruktúra-építés területén. A vállalat a kisebbtől a legnagyobb beruházásokig szerzett tapasztalatokat az elmúlt évtizedekben. Honti Krisztiánnal, a Nagylétesítmények területi igazgatójával és Skultéty István vállalkozási igazgatóval beszélgettünk.