A híd- és átkelőépítési feladatokhoz szádfalazásra is szükség van, ezt mutatja be fotókon az MKIF.
Újabb munkanaplóval és galériával jelentkezett az M1-es sztráda építkezéséről az MKIF – Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a Facebookon. Kifejtik: a bővítési munkálatok során a hídépítések mellett, töltésalapozási és építési, illetve ún. szádlemezelési munkálatokat is végeznek.
A bővítendő szakaszon több olyan híd is található, melyek szélesítéséhez ilyen technika alkalmazására van szükség. Ez a megoldás azt a célt szolgálja, hogy a híd bontása és újjáépítése során a töltés erős maradjon.
A szádlemezelés a mélyépítésben használt eljárás, amikor acéllemezeket (vagy más néven szádlemezeket) vernek le a talajba, hogy megtámasszák a földet vagy vízzáró falat képezzenek.
Mint az MKIF írja, a most közzétett fotók a Biatorbágyot és Pátyot összekötő Torbágyi útnál készültek. Ezt az utat várhatóan 2026. április végéig részben átadják a közlekedőknek, ami azt jelenti, hogy tavasztól jelzőlámpás irányítással, egy sávon, váltakozó irányban haladhat majd itt a forgalom.
Az M1-es bővítése során az M0-s és Bicske közötti szakasz 2028. augusztus végéig, a Bábolna térségében található Concó pihenőig tartó szakasz pedig 2029. augusztus végéig készül el, ezután folytatódik majd tovább haladva a fejlesztés. Az 1-es sztráda ezáltal 78 km hosszan bővül 2x3 sávra, plusz oldalanként egy-egy teljesértékű forgalmi sávként használható, ún. intelligens leállósáv is épül. Így akár 2x4 sávon is haladhat majd a forgalom Budapest és Győr között.







Lezárultak az idei útfelújítási munkálatok az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által üzemeltetett gyorsforgalmi úthálózaton. A társaság 2025-ben az összes főpálya közel negyedén végzett beavatkozást, mintegy 4,5 millió négyzetméteren terítettek új burkolatot.
Hamarosan átadják a nagybányai Italsofa felüljárót.