2025.12.18, Csütörtök
A töltések megerősítésén is dolgoznak az M1-es óriásprojektjén - képriport
Fotók: MKIF

A töltések megerősítésén is dolgoznak az M1-es óriásprojektjén - képriport

magyarepitok.hu, MKIF Facebook-oldal

2025.12.18. 12:26 - Szabó Ákos

A híd- és átkelőépítési feladatokhoz szádfalazásra is szükség van, ezt mutatja be fotókon az MKIF.

hirdetés

Újabb munkanaplóval és galériával jelentkezett az M1-es sztráda építkezéséről az MKIF – Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a Facebookon. Kifejtik: a bővítési munkálatok során a hídépítések mellett, töltésalapozási és építési, illetve ún. szádlemezelési munkálatokat is végeznek.

 

 

A bővítendő szakaszon több olyan híd is található, melyek szélesítéséhez ilyen technika alkalmazására van szükség. Ez a megoldás azt a célt szolgálja, hogy a híd bontása és újjáépítése során a töltés erős maradjon.

 

 

A szádlemezelés a mélyépítésben használt eljárás, amikor acéllemezeket (vagy más néven szádlemezeket) vernek le a talajba, hogy megtámasszák a földet vagy vízzáró falat képezzenek.

 

 

Mint az MKIF írja, a most közzétett fotók a Biatorbágyot és Pátyot összekötő Torbágyi útnál készültek. Ezt az utat várhatóan 2026. április végéig részben átadják a közlekedőknek, ami azt jelenti, hogy tavasztól jelzőlámpás irányítással, egy sávon, váltakozó irányban haladhat majd itt a forgalom.

 

 

Az M1-es bővítése során az M0-s és Bicske közötti szakasz 2028. augusztus végéig, a Bábolna térségében található Concó pihenőig tartó szakasz pedig 2029. augusztus végéig készül el, ezután folytatódik majd tovább haladva a fejlesztés. Az 1-es sztráda ezáltal 78 km hosszan bővül 2x3 sávra, plusz oldalanként egy-egy teljesértékű forgalmi sávként használható, ún. intelligens leállósáv is épül. Így akár 2x4 sávon is haladhat majd a forgalom Budapest és Győr között.

 

 

Galéria

ÚtépítésM1-es autópályaMKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.BiatorbágyPátytöltéshídépítéshídfelújítás

Hírlevél

hirdetés