Az A-Híd Zrt. kivitelezésében egy új vasúti aluljáró épül, amely többek közt egyenletesebben oszlatja el az ipari parkból érkező forgalmat is.
Megkezdődött az új vasúti aluljáró építése Tatabányán az A-Híd Zrt. kivitelezésében mintegy hétmilliárd forintból a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásban, amely a város Bánhida és Sárberek részeit köti majd össze - jelentette be közös sajtótájékoztatóján a térség országgyűlési képviselője és polgármestere csütörtökön.
Az új átkelő egyrészt egyenletesebben osztja el majd el az ipari parkból érkező forgalmat, valamint javítja a Szent Borbála Kórház megközelítését, ahol hamarosan egy 18 milliárd forintos fejlesztési program kezdődik.
A beruházás magába foglalja többek között:
Az összekötő út 6,5 méter széles lesz, járdával és kerékpárúttal. A gyalogos és biciklis átkelést az aluljárón keresztül is biztosítják. Az A-Híd Zrt. projektvezetőjének tájékoztatása szerint mivel az építkezés alatt biztosítani kell a vasúti fővonalon a közlekedést, első lépésként egy terelővágány készül el 2021 márciusáig.
A várost korábban húsz évig irányító Bencsik János emlékeztetett arra, hogy a városrészek összekötése már régóta napirenden volt, mivel a 15 kilométer hosszú megyeszékhelyet kettévágja a Budapest-Bécs vasútvonal. Jelenleg csak három helyen lehet keresztezni a vágányokat, ami jelentősen lassítja a közlekedést.
A sajtótájékoztatón Szücsné Posztovics Ilona polgármester elmondta, hogy:
a megye legnagyobb közlekedésfejlesztési beruházása 2023 márciusára készülhet el.
Az aluljáróban egyesített gyalogjárda és kerékpársáv is helyet kap.
A beruházáshoz Tatabánya önkormányzata félmilliárd forint saját erőt biztosít, 6,5 milliárd forint pedig a Modern Városok Programból és területfejlesztési forrásokból származik, egyenlő arányban.
Mindössze 14 hónap alatt épült meg a Duna-Tisza-csatorna felett átívelő 54,4 méter hosszú kétvágányos vasúti híd.
Hitelből és saját forrásból 800 milliárdot fordíthatnak jövőre a vasúti pályák és a gördülőállomány felújítására.