2024.11.22, Péntek
Elrajtolt Komárom-Esztergom megye legnagyobb közlekedésfejlesztési projektje
Illusztráció (pixabay.com)

Elrajtolt Komárom-Esztergom megye legnagyobb közlekedésfejlesztési projektje

MTI

2020.11.19. 16:50 - Almási Krisztina

Az A-Híd Zrt. kivitelezésében egy új vasúti aluljáró épül, amely többek közt egyenletesebben oszlatja el az ipari parkból érkező forgalmat is.

Hirdetés

Megkezdődött az új vasúti aluljáró építése Tatabányán az A-Híd Zrt. kivitelezésében mintegy hétmilliárd forintból a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásban, amely a város Bánhida és Sárberek részeit köti majd össze - jelentette be közös sajtótájékoztatóján a térség országgyűlési képviselője és polgármestere csütörtökön.

Az új átkelő egyrészt egyenletesebben osztja el majd el az ipari parkból érkező forgalmat, valamint javítja a Szent Borbála Kórház megközelítését, ahol hamarosan egy 18 milliárd forintos fejlesztési program kezdődik.

A beruházás magába foglalja többek között:

  • egy több mint 800 méteres, 2x1 sávos út építését egy 220 méteres közúti aluljáróval.,
  • és egy új szerkezetű, 2 vágány átvezetését biztosító vasúti híd építését.

Az összekötő út 6,5 méter széles lesz, járdával és kerékpárúttal. A gyalogos és biciklis átkelést az aluljárón keresztül is biztosítják. Az A-Híd Zrt. projektvezetőjének tájékoztatása szerint mivel az építkezés alatt biztosítani kell a vasúti fővonalon a közlekedést, első lépésként egy terelővágány készül el 2021 márciusáig.


Könnyebbé teszi a városi közlekedést a beruházás

A várost korábban húsz évig irányító Bencsik János emlékeztetett arra, hogy a városrészek összekötése már régóta napirenden volt, mivel a 15 kilométer hosszú megyeszékhelyet kettévágja a Budapest-Bécs vasútvonal. Jelenleg csak három helyen lehet keresztezni a vágányokat, ami jelentősen lassítja a közlekedést.

A sajtótájékoztatón Szücsné Posztovics Ilona polgármester elmondta, hogy:

a megye legnagyobb közlekedésfejlesztési beruházása 2023 márciusára készülhet el.

Az aluljáróban egyesített gyalogjárda és kerékpársáv is helyet kap.

A beruházáshoz Tatabánya önkormányzata félmilliárd forint saját erőt biztosít, 6,5 milliárd forint pedig a Modern Városok Programból és területfejlesztési forrásokból származik, egyenlő arányban.

VasútfejlesztésA-Híd Zrt.vasútfejlesztés

Hírlevél

Hirdetés