A vakációzók kedvenc magyar tavának vízlevezetését a Strabag és a Colas Alterra fejleszti egy nagyberuházásban. Továbbá a Sió-csatornán az Aqua-Generál is elvállalt több munkát.
Nemrég írtunk arról, hogy egy nyitórendezvényen bemutatták a Balaton nagyműtárgyainak és a Sió-csatorna fejlesztéseinek közel 19 milliárdos korszerűsítési programját. A siófoki leeresztő zsilip és a balatonkiliti mederduzzasztó -, valamint a siófoki hajózsilip teljes átépítését a Strabag Építőipari Zrt. és a Colas Alterra Zrt. vállalta el. A fejlesztés várhatóan 2022 végén fejeződik be.
Emellett korábban beszámoltunk arról is, hogy a magyar tulajdonú Aqua-Generál Kft. is elnyert feladatokat egy három dunántúli vízfolyás, köztük a Sió védműveinek fejlesztését célzó 1,1 milliárd forintos projektben. A cég a Sió-csatorna mellett a Nádor-csatorna és a Völgységi-patak védműveiben bekövetkezett károsodásokat állítja helyre többek között.
Most arról érkezett hír, hogy megnyitották a Sió-zsilipet szerdán. A Közép-dunántúli Vízügyi Igazgatóság (Köduvízig) tájékoztatása szerint a hónap végéig tartó vízeresztés nyomán 3-5 centimétert fog csökkenni a Balaton vízszintje, ugyanakkor lehetővé válik a hajózás a Sió-csatornán is. Ez alkalmat ad arra, hogy a beruházások miatt szükségessé váló kétéves közlekedési zár előtt hajók juthassanak el a Sió-csatornán a Balatonról a Dunához, vagy vissza.
Mivel a balatonkiliti mederduzzasztó alapozása november 1-jén kezdődik, és a beruházás első ütemében károkat okozna egy később esetleg szükségessé váló vízeresztés, ezért csökkentik jelenleg a Balaton vízszintjét.
A Köduvízig közölte még: a műtárgyak átépítésének sorrendjét ütemekre bontották annak érdekében, hogy a Balaton vízállása mindig szabályozható maradjon. Így a jelenleg használt vízszintszabályozó zsilip elbontására csak az új hajózsilip és az új vízszintszabályozó zsilip megépítését követően kerül majd sor.
Kékinfrastruktúra fejlesztést zárt le Letkés uniós támogatással.
Két patak mederrendezését valósítaná meg Zalaegerszeg. A Nagypáli-pataknál záportározókat építenének, míg a Ságodi-pataknál egy 900 méteres szakaszon átalakítják a medret, hogy szabályozottan, károkozás nélkül elvezethessék a csapadékvizet.