A Le Bélier új üzemcsarnokokat épít és fejleszti infrastruktúráját Mohácson, Ajkán és Szolnokon is. Mindez 350 új munkavállaló felvételével jár.
Csaknem tízmilliárd forintos beruházással 350 új munkahelyet hoz létre a Le Bélier francia autó- és repülőgépipari beszállító vállalat ajkai, szolnoki és mohácsi gyáraiban - jelentette be Skobrák Tibor, a Le Bélier csoport közép-európai gazdasági igazgatója pénteken Budapesten.
A beruházással – melyhez a magyar állam 2,2 milliárd forint támogatást ad – infrastruktúrát fejlesztenek, csarnokokat építenek, valamint automata, innovatív öntősorokat szereznek be. A fejlesztés 2018 decemberével zárul le. A 350 új munkavállaló csaknem 40 százaléka mérnök vagy felső képesítésű szakember lesz.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter elmondta, a beruházás főként azért jön létre, mert a Le Bélier elnyert egy óriási megbízást a BMW-től: az 5-ös széria fékrendszereihez gyártja majd az alumínium alkatrészeket. Ez hosszú távon jelent nagyon nagy igényt a cég Magyarországon gyártott termékeire.
Szekó József, Mohács polgármestere örömét fejezte ki, hogy a beruházással több mint egymilliárd forintos fejlesztés valósul meg a mohácsi üzemben, 50 munkavállaló felvételével. Mohácson két és fél éven belül átadnak egy nemzetközi közforgalmi kikötőt, így a termékeket hatékonyan és gazdaságosan tudják bárhová eljuttatni a világon. Hozzátette, hogy a város támogatja a vállalat további munkaerő-felvételi szándékát is.
A fékrendszerekbe alumínium alkatrészeket gyártó Le Bélier 1994 óta van jelen Magyarországon, világpiaci részesedése több mint 45 százalékos. A vállalat nagy hangsúlyt fektet az automatizálásra és az innovatív gépjárművek alkatrészeinek fejlesztésére, jelen van az elektromos autók piacán is. A Le Bélier 1236 embert foglalkoztat Magyarországon, idén 170 millió eurós árbevételt várnak.
A Lecpes Kft. munkájával a megyeszékhely belvárosának közelében alakítanak ki rekonstrukcióval, valamint a korábbi építészeti koncepcióhoz illeszkedő új épületrésszel szociális intézményt, a beruházás az ütemterv szerint halad.
A Layher különböző rendszerelemeinek jó kombinálhatósága és az Allround rendszer rugalmassága nélkül a projekt megvalósítása lehetetlen küldetés lett volna.
Minden idők egyik legkomplexebb állványtervezési feladatára került sor, hiszen egy olyan szerkezetet kellett megvalósítani, amely képes körülbelül 80 tonna terhet elbírni egy 26 méter fesztávú hídszerkezeten.