Korszerűsödik a vasúti pálya Gödöllő és Hatvan között, a 65 milliárd forintos projektben akár 160km/h-ra nő a pálya sebessége, új felüljárók, P+R parkolók és állomási előterek épülnek.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. nettó 65 milliárd 26 millió forint értékben kötött szerződést a Swietelsky Vasúttechnika Kft-vel a Gödöllő és Hatvan közötti, 27,267 kilométer hosszú vasúti vonalszakasz nyílt vonalainak és az állomások átmenő fővágányainak teljes átépítésére. Az al- és felépítmények átépítésének köszönhetően 100, 120 illetve 160 km/h-ra növekszik a pálya sebessége, a lehetséges tengelyterhelés pedig eléri a 225 kN-t.
Az idén 150 éves Pest-Hatvan-vasútvonalat 1867-ben építették fel az Osztrák-Magyar Monarchia létrejöttét megalapozó kiegyezés évében, a pályát 1956-ban villamosították. Az átépítési munkálatok megkezdése így a pálya felavatásának 150-ik évfordulójára esik.
A Swietelsky feladata a projekt során többek között:
Nemzeti függetlenségünk egyik legfontosabb szimbóluma, a Magyar Tudományos Akadémia székháza hatalmas átalakuláson esik át. A Fejér-B.Á.L.- ÉPKAR Zrt.-Vitruvius Kft. hármas konzorciumi fővállalkozásában zajló kivitelezésen már több fontos munkafázist sikerült lezárni.
Az akkumulátorcella-gyár épülete elkészült, jelenleg az épületgépészeti és villamossági szerelések zajlanak.