Az Euroaszfalt és a Swietelsky által kivitelezett 15 milliárdos beruházással a 8-as és az M7-es közötti forgalom a városon kívülre terelődik.
Hétfőn adtak át a forgalomnak a 8-as főút székesfehérvári elkerülőjének harmadik szakaszát. A 7 kilométer hosszú, kétszer két sávos gyorsforgalmi szakasz a Székesfehérvár nyugati végén fekvő Feketehegy és Szárazrét városrészt tehermentesítette. Az új nyomvonal a 8-as út Csór és Székesfehérvár közötti részén válik el a 8-as útról, majd délről kerülve az említett városrészeket becsatlakozik a korábban épített elkerülő útba, ami bevezet az M7-esbe.
A fejlesztéssel a 8-as és az M7-es közötti átmenő forgalom a városon kívülre terelődik, ezáltal a napi 22 ezer Feketehegyen áthaladó jármű száma jelentősen lecsökken, illetve megszűnnek a szárazréti körforgalom állandó dugói. Az utazási idő 8-10 perccel csökkent Veszprém felől az M7-es autópálya felé.
Az átadón Cser-Palkovics András fehérvári polgármester kiemelte a határidők pontos betartását, és azt hogy a 90-es évek óta várt beruházás valósult meg. Ugyanakkor a következő szakaszra, a déli elkerülő megépítésének feladatára is felívta a figyelmet.
A projekt 85%-os uniós és 15% hazai forrás felhasználásával valósul meg a Swietelsky és az EuroAszfalt kivitelezésében 15 milliárd forintból. A beruházásban két különszintű csomópont épült, egy körfogalom és 8 vasbeton híd segíti a közlekedés dinamikáját.
A 8-as főutat egy másik fontos beruházás is érinti: a négysávosítása Székesfehérvár és Veszprém között több szakaszon is zajlik, márciusban adtunk hírt a várpalotai elkerülő út épüléséről. A Székesfehérvár és Veszprém közötti 28,8 km-en a tervek szerint valamennyi szakasz el fog készülni 2018 végére. A 190 km hosszú 8-as főút Székesfehérvártól az osztrák határnál levő Szentgotthárdig tart, az egyetlen egyszámjegyű főútvonal, mely nem a fővárosból indul.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.