Az Euroaszfalt és a Swietelsky által kivitelezett 15 milliárdos beruházással a 8-as és az M7-es közötti forgalom a városon kívülre terelődik.
Hétfőn adtak át a forgalomnak a 8-as főút székesfehérvári elkerülőjének harmadik szakaszát. A 7 kilométer hosszú, kétszer két sávos gyorsforgalmi szakasz a Székesfehérvár nyugati végén fekvő Feketehegy és Szárazrét városrészt tehermentesítette. Az új nyomvonal a 8-as út Csór és Székesfehérvár közötti részén válik el a 8-as útról, majd délről kerülve az említett városrészeket becsatlakozik a korábban épített elkerülő útba, ami bevezet az M7-esbe.
A fejlesztéssel a 8-as és az M7-es közötti átmenő forgalom a városon kívülre terelődik, ezáltal a napi 22 ezer Feketehegyen áthaladó jármű száma jelentősen lecsökken, illetve megszűnnek a szárazréti körforgalom állandó dugói. Az utazási idő 8-10 perccel csökkent Veszprém felől az M7-es autópálya felé.
Az átadón Cser-Palkovics András fehérvári polgármester kiemelte a határidők pontos betartását, és azt hogy a 90-es évek óta várt beruházás valósult meg. Ugyanakkor a következő szakaszra, a déli elkerülő megépítésének feladatára is felívta a figyelmet.
A projekt 85%-os uniós és 15% hazai forrás felhasználásával valósul meg a Swietelsky és az EuroAszfalt kivitelezésében 15 milliárd forintból. A beruházásban két különszintű csomópont épült, egy körfogalom és 8 vasbeton híd segíti a közlekedés dinamikáját.
A 8-as főutat egy másik fontos beruházás is érinti: a négysávosítása Székesfehérvár és Veszprém között több szakaszon is zajlik, márciusban adtunk hírt a várpalotai elkerülő út épüléséről. A Székesfehérvár és Veszprém közötti 28,8 km-en a tervek szerint valamennyi szakasz el fog készülni 2018 végére. A 190 km hosszú 8-as főút Székesfehérvártól az osztrák határnál levő Szentgotthárdig tart, az egyetlen egyszámjegyű főútvonal, mely nem a fővárosból indul.
A sárospataki Weinberg 30. születésnapján a vállalat magyar voltát, családias jellegét, versenyképességét, valamint az ügyvezetője példaértékű szellemiségét emelte ki sikerfaktorként az építésügyi miniszter.
Napokkal ezelőtt érkezett hír az első paksi óriásszerkezet, az olvadékcsapda elkészültéről, most pedig már el is rajtolt a következő, a reaktortartály kivitelezése.