A Strabag és a Swietelsky által kivitelezett északi szakasz munkálatai során 108 méteres síneket építenek be kézi erő és csörlő segítségével.
Javában zajlanak az M3-as metró felújításának munkálatai. A metróvonal északi szakaszán a hat állomást felújító Strabag Építőipari Zrt. és a vágányépítési munkákat kivitelező Swietelsky Vasúttechnika Kft. dolgozik. Radnay Tibor, metró felújítási projektigazgató lapunknak elmondta, hogy mikorra várható az átadás és milyen kihívásokkal kell szembenézniük a munkálatok során.
Az Újpest-Központ és a Dózsa György út közötti szakaszon összesen hat állomás újul meg a Strabag által nettó 24,1 milliárd forintért. A fejlesztés másik részét az alagúti, vágányépítési munkák képezik, valamint a biztosítóberendezés felújítása, illetve a távközlési, diszpécserrendszerek korszerűsítése. Ezeket végzi a Swietelsky nettó 47,8 milliárd forintért.
Az állomások utasforgalmi terei teljes rekonstrukción esnek át, ám ez a munkálatoknak csak nagyjából a 20%-a, a felújítási munkák nagyobb része az üzemi területeken és kiszolgáló helyiségekben zajlik. Ennek során – többek között - a gépészeti, elektromos, biztosítóberendezés, illetve a távközlési és diszpécserrendszerek korszerűsítése történik meg.
„A kivitelezési munkák fő kihívása a szállítás megoldása volt: olyan építőanyagokat kellett az alagúton keresztül a Kőér utcai járműtelepről lejuttatnunk az állomásokra, amelyek közvetlenül a felszínről nem voltak beszállíthatók. Ez is indokolja, hogy esténként hamarabb véget ér a metróüzem, illetve hétvégenként nem jár a metró.”
– árulta el Radnay Tibor.
Az M3 metróvonal infrastruktúra rekonstrukció keretében új, korszerű pályaszerkezet épül, a szükséges sínszálak beszállítása pedig pontos, aprólékos szervezést igényel, mivel a 108 méter hosszúságú elemek egyben kerülnek a helyükre. Egy 108 méter hosszú sínt elképzelni is nehéz, ha például a Parlament mellé állítanánk, pontosan 12 méterrel lógna túl a legmagasabb ponton.
A beszállításhoz hosszúsínszállító négykerekű törpe darukocsikra, úgynevezett diproli szerelvényekre van szükség, amelyeket a helyszínen állítanak össze, a 108 méteres sínszálak miatt 10 méterenként egyet, összesen tehát 11 darabot. Az elemeket kézi erővel és csörlővel rögzítik egymás mellé, egy rakományba maximum négyet.
A szállítmány a BKV Zrt. Kőér utcai járműtelepéről nagyjából 2-2,5 óra alatt ér célba az M3-as metró vonalán, mivel ilyen jellegű, és ekkora súlyú teher mozgatása egy kifejezetten precíz, a baleset- és munkavédelem szempontjából pedig összetett folyamat. Maximum 10, kitérőkben pedig csak 3-5 km/h-val lehet velük közlekedni. Amint a sínszálak a helyszínre érnek, ott ugyancsak kézi erővel, csörlővel választják le azokat, és helyezik el a megújuló pályaszakaszon.
„Az északi szakasz munkálatainak befejezését 2019 első negyedévének végére tervezzük, a munkák jelenlegi készültsége szerint ez a reális időpont. Ezt egy komoly használatbavételi eljárás előzi meg, ami indokolja a márciusi átadási időpontot.”
– mondta el a projektigazgató.
Az északi szakasz forgalomba helyezését követően a déli szakasz felújítására kerül sor, – a Nagyvárad tér - Kőbánya-Kispest szakaszon – aminek kivitelezése hasonlóan a mostani munkákhoz 14-15 hónapig fog tartani. Ezután sor kerül a legnagyobb, középső szakasz felújítására, aminek várható befejezése 2022 év vége.
A sárospataki Weinberg 30. születésnapján a vállalat magyar voltát, családias jellegét, versenyképességét, valamint az ügyvezetője példaértékű szellemiségét emelte ki sikerfaktorként az építésügyi miniszter.
Napokkal ezelőtt érkezett hír az első paksi óriásszerkezet, az olvadékcsapda elkészültéről, most pedig már el is rajtolt a következő, a reaktortartály kivitelezése.