A 14 milliárdos beruházásban a védművek mellett megújulnak a tópart kikötői, sétányai és szigetei is, akárcsak a hozzátartozó tározók és vízelvezetők. Csökken a mesterséges partszakaszok nagysága.
Az Országos Vízügyi Főigazgatóság a tavaly elkészített tervek alapján a múlt héten benyújtotta azt a 14 milliárd forintos pályázatot, amelyből a Velencei-tó védművei, kikötői megújulnak, illetve a vízgyűjtő területet rekonstruálják. A hírt a Miniszterelnökség államtitkára, L. Simon László jelentette be a Velencei-tavi vízisport- és turisztikai évadnyitón.
A korábbi beszámolók szerint a projekt során 23 kilométernyi partfal újul meg. A beavatkozást főleg az indokolja, hogy a 60-as 70-es években épült vasbeton partművek állapota és szerkezete több esetben nem felel meg a mai környezeti és tájvédelmi előírásoknak. A beruházás célja emellett, hogy a tó a nagyobb vízszintingadozásokat is jól állja, illetve turisztikai vonzereje növekedjen.
A munkálatok során
A mesterséges partfal nagysága nem nő, sőt meglevő mesterséges szakaszokat váltanak ki természetközeli módon.
A komplex fejlesztés a tó mellett tartalmazza a vízgyűjtő terület vízfolyásainak, valamint a pátkai és a zámolyi víztározó felújítását is.
(mti, velencei-to.hu)
(fotó: velencespa.com)
A Kecskemét belvárosát az iparterülettel összekötő közlekedési folyosón lévő Halasi úti felüljáró, az átjárhatóság folyamatos fenntartása mellett, bő nyolc hónap alatt születik újjá.
Elkészült a Sátoraljaújhely-Hollóháza-Kéked közötti 18 kilométernyi útfejlesztés. A 3719-es út felújítása gördülékenyebbé teszi az eljutást a Zemplén térségéből az M30-as autópályáig.