A Strabag és a Land-Bau alkotta konzorcium eddig 8 ezer tonna betont bontott el a pár hónapja még 25 emeletes épületből.
A terveknek megfelelően már a 14. emelet elbontásánál jár a kivitelező a csütörtöki hatósági ellenőrzés tanúsága szerint a pécsi magasháznál. A munkálatok március végén kezdődtek Magyarország legmagasabb toronydarujával.
A Strabag MML Kft. - Land-Bau Kft. konzorciuma eddig mintegy 8 ezer tonna betont és 230 tonna betonacélt bontott el, a becslések szerint a munkák végére 1500 vagonnyi törmelék keletkezik majd. A törmelék elszállítását naponta 10-12 kamionnal végzik.
A 25 emeletes magasház az 1970-es évek közepén épült, de vázszerkezetének korróziója miatt idővel életveszélyessé vált, ezért 1989-ben ki kellett üríteni, 2013 őszén bontási határozatot adtak ki rá. A területen a pécsiek korábbi kérésével összhangban park létesül.
A 80 méter magas magasház bontási költségeinek 1 milliárd 256 millió forint összegű azonnali támogatásáról tavaly szeptember végén döntött a kormány, a munkálatokat az év végéig tervezik befejezni.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.