Az összegzés a Strabag és a Hunép alkotta konzorciumot jelöli meg nyertes ajánlattevőként, nettó 34 milliárdos ellenszolgáltatási összeggel.
A Közbeszerzési Hatóság honlapján elérhető adatbázisban megjelent a debreceni intermodális csomópontra érkezett ajánlatok elbírálásáról szóló összegzés.
A tájékoztatóból kiderül, három ajánlat érkezett a projekt kivitelezésére:
A súlyokkal szorzott értékelési pontszámok összegei alapján az SDDM Konzorcium 6.576 pontot kapott, a Swietelsky 7.468,4 pontot gyűjtött, míg a legmagasabbra az Új Főnix konzorcium ajánlatát értékelték 10.000 ponttal.
Az összegzés ennek megfelelően a Strabag és a Hunép alkotta konzorciumot jelöli meg nyertes ajánlattevőként, nettó 34,359 milliárd forintos ellenszolgáltatási összeggel.
Ahogy azt korábban megírtuk, a beruházásban egy összesen 42 ezer négyzetméteresre épületegyüttes jön létre a jelenlegi debreceni Nagyállomásnál. Az új csomópont egyesíti a vasúti, helyi és helyközi busz-, valamint egyéb helyi közösségi közlekedési útvonalakat.
Az állomásnál elhaladó 4-es főút forgalma a felszín alá kerül. A korábban meghirdetett tervek szerint többek közt létrejön egy 12 ezer négyzetméteres felszín alatti buszpályaudvar, egy új villamos végállomás, egy parkolóház, egy 3 ezer négyzetméteres acél tartószerkezetű üvegtető, valamint egy többszintes irodaház.
2024 első félévében az előző év azonos időszakához képest az építési beruházás tárgyú szerződések mind darabszámban, mind értékben emelkedtek, előbbi 13,1 százalékkal, utóbbi 11,9 százalékkal.
Fiatal mérnökként került a Paksi Atomerőműbe Szarvas Krisztián. A kezdetek óta a Paks II. projektért dolgozik, négy éve műszaki igazgatóként. Bár a legnagyobb létszámú szervezetet irányítja, ajtaja minden munkatársa előtt nyitva áll. Kulcsfontosságúnak tartja, hogy sikerüljön megnyerni és megtartani a fiatal generációt az új atomerőmű számára.