Az összegzés a Strabag és a Hunép alkotta konzorciumot jelöli meg nyertes ajánlattevőként, nettó 34 milliárdos ellenszolgáltatási összeggel.
A Közbeszerzési Hatóság honlapján elérhető adatbázisban megjelent a debreceni intermodális csomópontra érkezett ajánlatok elbírálásáról szóló összegzés.
A tájékoztatóból kiderül, három ajánlat érkezett a projekt kivitelezésére:
A súlyokkal szorzott értékelési pontszámok összegei alapján az SDDM Konzorcium 6.576 pontot kapott, a Swietelsky 7.468,4 pontot gyűjtött, míg a legmagasabbra az Új Főnix konzorcium ajánlatát értékelték 10.000 ponttal.
Az összegzés ennek megfelelően a Strabag és a Hunép alkotta konzorciumot jelöli meg nyertes ajánlattevőként, nettó 34,359 milliárd forintos ellenszolgáltatási összeggel.
Ahogy azt korábban megírtuk, a beruházásban egy összesen 42 ezer négyzetméteresre épületegyüttes jön létre a jelenlegi debreceni Nagyállomásnál. Az új csomópont egyesíti a vasúti, helyi és helyközi busz-, valamint egyéb helyi közösségi közlekedési útvonalakat.
Az állomásnál elhaladó 4-es főút forgalma a felszín alá kerül. A korábban meghirdetett tervek szerint többek közt létrejön egy 12 ezer négyzetméteres felszín alatti buszpályaudvar, egy új villamos végállomás, egy parkolóház, egy 3 ezer négyzetméteres acél tartószerkezetű üvegtető, valamint egy többszintes irodaház.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.