A fővárosi Déli Körvasút projektben három új állomás is elkészül, Nádorkert megállóhely többek között Dél-Budát köti majd be a főváros vérkeringésébe.
A Déli Körvasút beruházásról már korábban beszámoltunk: a Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) óriásprojektje új lendületet ad majd a közösségi közlekedésnek a főváros déli részén, ráadásul hosszú évtizedek óta ez az első olyan vasúti beruházás, amely nemcsak az ingázókat, de a budapestieket is szolgálja.
A három, helyenként négyvágányúvá bővülő körvasút Kelenföldet köti majd össze Ferencvárossal, és a beruházás során három új vasúti megállót is építenek:
teremt majd közvetlen kapcsolatot.
Ahogy a Déli körvasút városias, lakott területeken futó szakaszait, úgy a Nádorkert vasúti megállót is egy íves zajvédő fal veszi majd körül. Ez az íves borítás nemcsak izgalmassá és látványosan modernné teszi majd a vasútállomást, de a zajvédő fal a közelben élőket és dolgozókat is védi a vasút zajától.
A Nádorkert megálló új közlekedési kapcsolatokat is teremt Dél-Budán: a megállóhelytől a később meghosszabbítandó budai fonódó villamosra, valamint a Budafokra tartó autóbuszjáratokra is könnyen át lehet majd szállni.
A cikk a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) támogatásával jelent meg.
A H8 és H9-es HÉV fejlesztését célzó az engedélyezési- és a kiviteli tervek elkészítésére írt ki közbeszerzést az Építési és Közlekedési Minisztérium. Az elővárosi kötött pályás közlekedés korszerűsítésének előkészítésén kívül, az M2 metró meghosszabbítását az állomások akadálymentesítését is tervezik.
A vasútvonal a Dél-Alföld fontos közösségi közlekedési folyosója, évente közel egymillióan utaznak rajta.