Markáns homlokzati elemekkel, átvariálható terekkel és mobil lelátókkal épül fel az aréna.
Az egri központú Variabau Kft. kivitelezi a hatvani multifunkcionális sport-és rendezvénycsarnokot. Az uniós közbeszerzési értesítő nettó 2,82 milliárd forintos szerződéses értéket jelöl meg a beruházásra, ami telken belüli utak, parkolók, és park építését is tartalmazza.
A csarnok a Zagyva és a vasútállomás közötti területen, a 2004-ben bezárt cukorgyár helyén jön létre a Radnóti téren. Az építési terület adottságai miatt cölöpalapozást alkalmaznak.
Az aréna előregyártott vasbetonszerkezetű csarnokként épül, melyhez egy kétszintes kiszolgáló épület kapcsolódik.
A sportcsarnok homlokzatára markáns, keretekbe hegesztett trapézlemez elemeket terveznek a hirdetmény szerint.
Az épületben három szektorból álló, 1024 férőhelyes lelátót alakít ki a kivitelező. A három darab betolható mobil lelátóra 295 néző ültethető majd le. A csarnok két részre osztható lesz, ezt egy vasbeton főtartókra szerelt leengedhető térelválasztó fal biztosítja.
Az előcsarnokban pénztár pult, ruhatár, versenyek idején különválasztható hazai és vendég mosdók, valamint egy kávézó kap helyet. Utóbbi egy álmennyezetbe rejtett detektívrács segítségével leválasztható a sportcsarnoktól. Az első emeleten öltözők, edzői és bírói helyiségek létesülnek, míg a másodikon egy galériaszerű VIP-lelátó, irodák és mosdók lesznek. A másodikra olyan multifunkciós tereket is építenek, amelyeknek funkcióit mobiliák segítségével variálhatók.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.