Működésből dokumentum, dokumentumból irattár, irattárból adattár, adatból döntés - a professzionális vállalatoknál a menedzsment jobbkeze a digitális irattár.
A tapasztalat drága, nem mehet veszendőbe. Az építőipari cégeknél egy-egy projekt során rengeteg tapasztalat gyűlik össze: nagy mennyiségű és sokféle információ a partnerekről, az árakról, minőségről, mennyiségről, határidőkről, feltételekről, az építkezéseken és a háttérben zajló munkafolyamatokról.
Mindennek van írásos lenyomata papíron vagy elektronikus formában, a legfontosabb dokumentumokat pedig kötelező megőrizni. Egy-egy nagyobb beruházás dokumentációja egész szobákat tölt meg, ám ezek a fizikai irattárak nem sok mindenre jók azon túl, hogy valahol tartalmazzák a dokumentumot, amire egyszer még szükség lehet.
A digitális irattárazás viszont új perspektívát nyit, amit a legmodernebb cégek már felismertek.
Ezeknél a vállalatoknál olyan dokumentumkezelő rendszert használnak, ami a napi működés során jól használható, tematikus dokumentumtárakat (pl. számlatárat, szerződéstárat) hoz létre, a projekt végeztével pedig gyorsan visszakereshető, elektronikus projektdokumentációt hagy hátra.
Az építőipari big data használatára, a nagy méretű és komplex adatállományok feldolgozására ad lehetőséget a DMS One rendszere. A dokumentumkezelő szoftverre “mindenesként” tekintenek az építőipari cégeknél.
Mivel megfelelő jogosultságkezeléssel sokan hozzáférnek, a legtöbb folyamatnál használják is segédletként: előveszik az ártárgyalásokra készülve, az ajánlatok értékelésénél, a projektek beárazásánál, illetve ha gyorsan kell valamilyen szerződéses adat, szállítói információ. Minden szinten könnyebb a döntéshozatal, ha minden információt megadnak az elektronikus iratadatbázisok.
A lezárt projektek dokumentációi a DMS One rendszerével egyszerűen irattározhatók. Az elektronikus irattárak fenntartása olcsó, helyet és papírt nem igényel ez a mód. Nem utolsó szempont a visszakereshetőség, ami a fizikai irattáraknál csaknem megoldhatatlan. Pedig senkinek nem lehet kétsége afelől, hogy egy jelentős beruházásokon dolgozó vállalatnál akár tíz év elteltével is nagyon sok múlhat azon, hogy megvan-e egy projekttel kapcsolatos levelezés vagy nincs.
A további információkért keresse fel honlapunkat!
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.