A Fiatal Mérnökök Fórumáról négy díjazott is értékes eredményekkel mehetett haza.
Idén már a 13. alkalommal rendezték meg a Magyar Aszfaltipari Egyesülés (HAPA) szervezésében a Fiatal Mérnökök Fórumát. A Budaörsön megtartott találkozón az útépítő szakma utánpótlását, a fiatal mérnököket ismerték el, illetve adtak nekik lehetőséget tehetségük és felkészültségük bemutatására. A kedden megrendezett eseményről a zsűri elnöke, Lehel Zoltán tájékoztatta lapunkat (a szakember egyben a Duna Aszfalt Kft. innovációs főmérnöke és szóvivője is).
Az előadások megtartásának lehetősége ezúttal a korábbiaknál tágabb körből vonzott fiatal szakembereket: az út és aszfalt témáján túl a hidakról, a vasútról, de a közlekedésbiztonságról is szó esett. „Nagyon fontos, hogy már ilyen fiatalon is rutint szerezzenek a kollégák az előadástartásban – ez a pontozásban is tükröződött: kétharmadot ért a szakmaiság, egyharmadot pedig az előadások minősége” – mondta el lapunknak a zsűrielnök.
Lehel Zoltán követendő példaként említette, hogy a Colas-cégcsoporttól kifejezetten sokan – hatan jöttek el előadást tartani: „példát vehetne róluk az összes kivitelező”. A férfi-nő arány kétharmad-egyharmad volt, ami pozitívum, bár még mindig van mit javítani rajta a vezető szakember szerint.
Mint kiderült, a zsűri ugyan preferálta - a HAPA nevének megfelelően - az aszfaltos témájú előadásokat, de örömmel látta többi témát is. A konferencia lezárásaként tartott díjátadón az alábbi rangsorban osztották ki az elismeréseket
A különdíjat pedig Torák Márta, a Magyar Közút Nzrt. munkatársa kapta meg. A győztesek értékes jutalmakat is kaptak. Az első helyezett az EAPA (European Asphalt and Pavement Association) 2020-as madridi konferenciájára nyert utat, a második a svájci Amman gyárába látogathat el a HAPA költségén, a harmadik díjazott és a különdíj nyertese pedig szintén a HAPA következő siófoki konferenciájára látogathat el díjmentesen. Emellett természetesen mind a négy előadó megtartja előadást ezen az eseményen is.
A konferencia délelőtti szekcióját Szerencsi Gábor vezette le (Magyar Közút Nzrt.), míg a délutánit Nyíri Szabolcs (Colas-csoport). A zsűri elnöke Lehel Zoltán, tagjai pedig Hesz Gábor (a Magyar Közút fejlesztési és felújítási igazgatója), valamit Kolozsvári Nándor, az Innoteszt Kft. ügyvezetője voltak.
A korábbi évek győztesei az itt elérhető PDF-fájlban tekinthetőek meg.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.