Az október 11-én közzétett írásunkban is említett megállapodást Szíjj László és Varga Károly tulajdonosok között a Gazdasági Versenyhivatal 2019. november 5-én kiadott közleményében engedélyezte: ennek megfelelően a Duna Aszfalt Kft. megvásárolja Varga Károly építőipari vállalatokban lévő részesedését és irányítói jogát. Ezzel a közel 70 éves Közgép után a szintén 70 éves múltú Hódút is a Duna Aszfalt Kft. érdekeltségébe, közvetlenül Szíjj László tulajdonába került. Szíjj Lászlót kérdeztük a részletekről.
Mi indokolta a vállalatok összevonását?
Ahogyan az lenni szokott, részben az élet, részben a szükség. Varga Károllyal harminc éve kezdtük a vállalkozói tevékenységet, így hozzászoktunk, hogy a racionális döntéseket minden esetben időben kell meghozni, mielőtt a kényszer követelné ki azokat. A Duna Csoport bár Magyarországon jelentős méretűnek számít, a nagy európai építőipari vállalatoknál még jóval kisebbek vagyunk. Úgy láttuk, hogy mivel minden vállalatunk versenyképes, így elérkezett az idő, hogy egy összevonással jelentősen növelni tudjuk a versenyképességét a csoportnak.
Mennyibe került ez a Duna Aszfalt Kft.-nek?
Maga a vételár természetesen üzleti titok kategóriába tartozik, aminek a betartását az adás-vételi szerződésekben vállaltuk, így erre nem adhatok választ. Az természetesen nem titok, hogy a Duna Aszfalt Kft.-vel együttműködő bankok közreműködésével zajlott az ügylet. Ezt azért fontos elmondani, mert természetesen az ügylet lebonyolításához a Duna Aszfalt külső finanszírozási forrást is vett igénybe, amelynek visszafizetése nem veszélyezteti a Duna Aszfalt Kft. kiváló pénzügyi megbízhatóságát és közelmúltban publikált befektetési minősítését.
Mi várható a közeljövőben a mára a legnagyobb tradicionális vállalatokat magába olvasztó, ezzel az ország egyik legnagyobb méretű építőipari vállalatává váló Duna Aszfalt Kft.-től?
Számos terven dolgozunk, amelyeknek a hivatalossá válást követően ígérem, hogy a Magyar Építőket fogjuk elsőként értesíteni, addig kérem a szíves türelmüket!
2019.10.11. Varga Károly eladta a Magyar Vakond cégcsoportban lévő tulajdonát
2024 első félévében az előző év azonos időszakához képest az építési beruházás tárgyú szerződések mind darabszámban, mind értékben emelkedtek, előbbi 13,1 százalékkal, utóbbi 11,9 százalékkal.
Fiatal mérnökként került a Paksi Atomerőműbe Szarvas Krisztián. A kezdetek óta a Paks II. projektért dolgozik, négy éve műszaki igazgatóként. Bár a legnagyobb létszámú szervezetet irányítja, ajtaja minden munkatársa előtt nyitva áll. Kulcsfontosságúnak tartja, hogy sikerüljön megnyerni és megtartani a fiatal generációt az új atomerőmű számára.