Többek között 5,5 kilométernyi további utat és 3 hidat is kialakítanak.
Miután tavaly májusban átadták a ZalaZone autóipari tesztpálya első ütemét, decemberben már arról érkezett hír, hogy a megvannak a második szakasz munkálatainak első kivitelezői.
Akkor az első ütemben is meghatározó mélyépítési feladatokat elvégző Duna Aszfalt Kft. és Szabadics Zrt. vállalta el a pálya több eleme (többek között az autópálya rész, az okosváros és a körforgalmak) új munkáinak egy részét mintegy 6,3 milliárd forint értékben.
Most ismét útépítési munkákra keresi a kivitelezőt a ZalaZone: az uniós közbeszerzési értesítő adatai szerint keretmegállapodásra írtak ki felhívást. Ennek során dolgoznak majd egyebek mellett
Ezen felül többek között parkolókat építenek, bővítik a belső úthálózatot, a benzinkút kialakításához is hozzájárulnak és vízépítési feladatokat is elvállalnak majd.
A fejlesztés most kiírt szakaszában összesen
Emellett még elkészül 7,9 kilométernyi csatorna, jelentős mennyiségű földmunka (500 ezer négyzetméternyi területen) és infrastrukturális bekötéseket is kialakítanak.
Az egész Európában egyedülálló zalai autóipari tesztpálya építkezését 2017-ben kezdték el, az átadott első ütemmel kapcsolatban már korábban is érkeztek hírek arról, hogy zajlank a tesztelések. A komplexumot innovatív technológiák tesztelésére tervezték meg, többek között elektromos autók és önvezető járművek fejlesztésére. A 250 hektáron épülő létesítmény munkálataiban a Duna Aszfalt Kft. és a Szabadics Zrt. mellett a ZÁÉV Zrt. is jelentős részt vállalt a központi-, kiszolgáló- és kutatóépületek kiépítésével.
Az ágazat legjelentősebb projektjeinek és kezdeményezéseinek eddig gyakran a háttérben maradó szereplőinek munkájára hívják fel a figyelmet.
Komoly felkészülést, a megszokottól eltérő szemléletet igényel az atomerőmű-építésben való részvétel, s az ehhez szükséges nukleáris minősítés megszerzése. Ám azok a cégek, amelyek sikerrel szerepelnek az auditon és bekapcsolódnak a Paks II. projektbe, komoly munícióra tesznek szert a nemzetközi piacra lépéshez. Dr. Tömösváry Anikóval, a Paks II. Zrt. engedélyezési és felügyeleti igazgatójával és Koprás Mártonnal, a Bayer Construct beruházási igazgatójával beszélgettünk.