A Duna Aszfalt, a Szabadics és a ZÁÉV közös munkájával készülő projektben Európában egyedülálló módon, speciális körülmények között tesztelhetők az autók.
Átadták a ZalaZone járműipari tesztpálya első ütemét, amely egy 45 milliárdos beruházás részeként készült el a Duna Aszfalt Kft., a Szabadics Zrt. és a ZÁÉV Zrt. közös munkájával. A tesztpálya második fázisa a tervek szerint 2020-ig épül meg.
A 265 hektáros területen elkészült a két kilométeres kezelhetőségi pálya, ahol a menetstabilizálást, a kormány- és fékrendszert vagy a sávtartó funkciókat tesztelik.
A mintegy 300 méter átmérőjű dinamikai felület 800 méteres ráfutósávval rendelkezik, ami egyebek mellett a "jávorszarvastesztek" elvégzésére is alkalmas, a fékek vizsgálatát pedig nyolc különböző sávból álló felületen végezhetik.
Elkészült a smart city, vagyis az okosváros első öthektáros területe is, ami városi környezetet imitáló körülményeket biztosít a teszteléshez. A 2000 négyzetméteres technikai épület 16 személyautó és három kamion elhelyezésére lett kialakítva, a 300 fős konferenciaterem pedig ugyancsak alkalmas járművek bemutatására is.
A járműipari tesztpályáról szólva Orbán Viktor úgy fogalmazott: „a jövő elkezdődött körülöttünk, úgy hívják, digitális gazdaság, ez a beruházás pedig egy első jegy, amelyet megváltottunk ebbe a bizonyos jövőbe". Hozzátette azt is, hogy várakozásai szerint a zalaegerszegi pályán egy regionális szakmai központ jöhet létre, amelynek a vonzáskörzete az egész régióra, sőt Európára is kiterjed.
Ma Magyarországon 620 járműipari vállalat van jelen, a világ húsz legmeghatározóbb járműgyártója és járműipari beszállítója közül 15-nek gyára működik az országban.
A tesztpálya építését két évvel ezelőtt jelentette be a miniszterelnök, egy évvel ezelőtt lerakták az alapkövét, most pedig elkészült az első ütem. A járműipari tesztpálya gazdaságélénkítő hatása máris megmutatkozik, ugyanis a pálya vonzáskörzetében magánerős beruházásként egy kutatóközpont is épül.
Megvan a tervpályázat eredménye, a győztes egy nemzetközi nagyágyú és egy elismert magyar iroda társulása.
Sikerrel zárult az ÉVOSZ Médiatagozat 2025-ös konferenciája, amely megmutatta, hogy igenis van kommunikációs átjáró az egyes generációk között, sőt, az építőipar iránt is nyitottabbá lehet tenni a fiatalokat.