A Duna Aszfalt, Szabadics és ZÁÉV közreműködésével épülő óriási innovációs projektben Európában egyedülálló módon tesztelhetik többek között az önvezető autókat is.
A hazánkban már jelentős képviselettel rendelkező, autóipari fékrendszerek forgalmazásával foglalkozó Knorr-Bremse AG felügyelőbizottságának tiszteletbeli elnökével tárgyalt Orbán Viktor miniszterelnök – számol be a kormányfő sajtószolgálata. A megbeszélésen többek között elhangzott: a zalaegerszegi járműipari tesztpálya első üteme május végén készül el.
A 250 hektáron épülő egyedülálló zalaegerszegi autóipari tesztpálya az egész kontinensen egyedülálló. A két éve elrajtolt építkezésen a Duna Aszfalt Kft. és a Szabadics Zrt. mélyépítési, valamint a ZÁÉV Zrt. magasépítési munkájának köszönhetően a nagysebességű pálya, a fékrendszereket próbára tevő zónaés az okosautók mesterséges városnegyede is építkezése is már előrehaladott állapotban van, mint ahogy arról TV-műsorunk riporterei személyesen is meggyőződhettek nemrég.
Az összesen több mint 40 milliárd forintos fejlesztésben az önvezető autók egyre jelentősebb és a jövőben várhatóan még nagyobb szerepet kapó kutatási területének hazai infrastruktúráját alakítják ki. Az állami beruházást felügyelő kormánytisztviselők korábban hangsúlyozták: a világ legnagyobb 20 járműipari beszállítójából 15 jelen van Magyarországon, az épülő létesítmény iránt pedig jelentős az érdeklődés.
A miniszterelnökkel május 2-án tárgyaló Knorr-Bremse is az elsők között csatlakott a projekthez és fontos K+F projekteket akar megvalósítani Zalaegerszegen. A vállalat tervei között van még tervei Budapesten egy új innovációs központ létrehozása, és további hazai beruházások és fejlesztések megvalósítása is.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.