Újabb 4 évre választott elnökséget a szakmai szervezet.
Közgyűlés keretében megválasztották a Magyar Út- és Vasútügyi Társaság (MAÚT) elnökét és elnökségét Budapesten. A társaság tagjainak lehetősége volt a tisztségviselők közé olyan személyeket jelölni, akik a szakterületüket széleskörűen ismerik, annak elismert művelői.
A közgyűlésen - melynek kiemelt feladata a társaság elnökségi tagjainak és tisztségviselőinek megválasztása – egyhangú döntés született.
Négy év munkásság után, újabb négy évre hosszabbították Nyíri Szabolcs (okleveles építőmérnök, szakértő mérnök) elnöki posztját.
Továbbá a közúti alelnöki pozíciót Lehel Zoltán (okleveles építőmérnök, okleveles közútkezelő-közútfejlesztő szakmérnök), a vasúti alelnöki tisztséget Kupai Sándor (közlekedésépítő mérnök), az általános helyettesi posztot pedig Mayer András (okleveles építőmérnök) tölti be.
Az idei közgyűlés díszelőadását Dr. Kutnyánszky Zsolt, az ITM Közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkára tartotta a közlekedésfejlesztés aktuális kérdéseiről, kitérve a MAÚT által végzett szakmai tevékenység fontosságára.
Az elnök, aki beszédében külön köszönetet mondott lapunknak a hosszútávú együttműködésért, így nyilatkozott:
„Bár a tisztújítás egy természetes dolognak is tekinthető, nagy megtiszteltetés számomra, hogy a MAÚT tagjai elégedettek voltak a munkámmal és megerősítették az irányt, amerre eddig is töretlenül haladtunk. Úgy érzem az egész elnökséggel közösen nagyon keményen dolgozunk, és bár mindenki társadalmi munkaként végzi a teendőit úgy gondolom, ez egy olyan munka, amit nagyon szeretni lehet” – mondta Nyiri Szabolcs.
„A jövőben különös figyelmet szeretnénk fordítani arra, hogy felhívjuk a figyelmet a szakmai innováció, a technológiai fejlesztések, és a kutatások szükségességére a műszaki előírások készítéséhez” – tette hozzá az elnök.
A Vásárhelyi Boldizsár-díjat Németh Mónika, útépítési és útfenntartási üzemmérnök, környezetvédelmi főiskolai szakmérnök nyerte el, egyebek mellett a települési utak kérdéseinek a MAÚT tevékenységébe történő beillesztése során végzett magas színvonalú szakmai tevékenységéért.
Vásárhelyi Boldizsár-díjban részesült továbbá Görög Béla okleveles villamosmérnök, egyetemi szakmérnök, a vasúti műszaki szabályozás nemzeti keretrendszerének megújítása során, a biztosítóberendezési szakterület szabályozásának korszerűsítésében, a MAÚT részére végzett jelentős munkájáért.
A március 15-i hivatalos állami ünnepség elmaradása miatt a közgyűlésen adta át Thoroczkay Zsolt ITM főosztályvezető úr a Baross Gábor díjat Kolozsvári Nándor okleveles építőmérnök részére.
A Nemesdy Ervin diplomamunka-pályázaton:
Ezt követően bemutatták a Nemesdy Ervin diplomamunka-pályázat díjazott diplomaterveit is:
A tagok ebéddel és kötetlen szakmai beszélgetésekkel zárták az eseményt.
A közgyűlésen összeszámolt szavazatok alapján a Társaság további tagjai:
JOGI KOORDINÁLÓ BIZOTTSÁG VEZETŐ
Dr. Siska Judit Éva
KUTATÁSI ÉS INNOVÁCIÓS BIZOTTSÁG VEZETŐ
Puchard Zoltán
MINŐSÉGÜGYI BIZOTTSÁG VEZETŐ
Fülöp Pál
TOVÁBBKÉPZÉSI BIZOTTSÁG VEZETŐ
Pásztor Zoltán
ÉPÍTÉSI BIZOTTSÁG VEZETŐ
dr. Ambrus Kálmán
FORGALOMSZABÁLYOZÁSI ÉS KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI BIZOTTSÁG VEZETŐ
dr. Mocsári Tibor
KÖZÚTI MŰTÁRGYAK BIZOTTSÁG VEZETŐ
Kolozsi Gyula
TELEPÜLÉSI UTAK BIZOTTSÁG VEZETŐ
Németh Mónika
TERVEZÉSI BIZOTTSÁG VEZETŐ
Keresztes László
ÜZEMELTETÉSI-FENNTARTÁSI BIZOTTSÁG VEZETŐ
Szabados Szabolcs
ENERGIAELLÁTÁSI BIZOTTSÁG VEZETŐ
Kökényesi Miklós
FORGALMI BIZOTTSÁG VEZETŐ
Mucsi Attila Józsefné
TÁVKÖZLÉSI ÉS BIZTOSÍTÓBERENDEZÉSEK BIZOTTSÁG VEZETŐ
Kirilly Kálmán
VASÚTI PÁLYA ÉS MŰTÁRGYAK BIZOTTSÁG VEZETŐ
dr. Horvát Ferenc
SZÁMVIZSGÁLÓ BIZOTTSÁG ELNÖK
Holnapy László
SZÁMVIZSGÁLÓ BIZOTTSÁG TAG
Boller Zsolt
SZÁMVIZSGÁLÓ BIZOTTSÁG TAG
dr. Bumberák József
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.