A csomópontok előtti sebességajánlásról és a zöld jelzésig még hátralévő időről is tájékoztatja használóját a Magyar Közút által beszerzett technológia.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. Európán belül is élen jár a jármű és infrastruktúra közötti kommunikációs technológiák tesztelésében és kiépítésében. A társaság nemrég újabb úgynevezett C-ITS útmenti adó-vevő berendezéseket, vagyis Road Side Unit (RSU) eszközöket szerzett be és telepít Győr 10 csomópontján, a C-Roads projekt keretein belül.
Az eszközök információt nyújtanak a jelzőlámpás csomópontokban az adatok fogadására képes gépjárművel közlekedők számára a biztonságos és hatékony átkeléshez.
Például a jelzőlámpa fázisterv adatai alapján jelzik a piros jelzésből még hátralévő időt vagy a zöldhullám elérése érdekében javasolt sebességet.
A társaság korábban már telepített ilyen eszközöket az M0-s autóúton és az M1-es autópályán. Az M1-es autópályán korábban üzembe helyezett berendezések korszerűsítése és a kísérleti szakasz bővítése mellett az M7-es autópályán is megjelennek ilyen eszközök várhatóan idén év égéig.
Győr lesz az első hazai település, ahol az előzetes ütemtervek szerint október végére jelzőlámpákkal szabályozott kooperatív rendszert építenek ki hosszabb szakaszon a még biztonságosabb közlekedés érdekében.
Az eszköz előnyeit egyelőre csak azok a sofőrök tudják majd kihasználni, akiknek a gépjárműve képes ilyen adatok fogadására.
A sofőr a fedélzeti, központi kijelzőjén kaphat információt haladás közben:
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. külföldi együttműködési megállapodásain keresztül a ZalaZONE tesztpályával, valamint a BME Gépjárműtechnológia Tanszékével együttműködve a fentieken túl számos más hasonló, jövőbe mutató fejlesztést tesztel éles környezetben is.
A társaság intelligens közlekedési rendszereiről és ahhoz kapcsolódó projektekről, programokról az alábbi linken érhetőek el bővebb információk.
2024 első félévében az előző év azonos időszakához képest az építési beruházás tárgyú szerződések mind darabszámban, mind értékben emelkedtek, előbbi 13,1 százalékkal, utóbbi 11,9 százalékkal.
Fiatal mérnökként került a Paksi Atomerőműbe Szarvas Krisztián. A kezdetek óta a Paks II. projektért dolgozik, négy éve műszaki igazgatóként. Bár a legnagyobb létszámú szervezetet irányítja, ajtaja minden munkatársa előtt nyitva áll. Kulcsfontosságúnak tartja, hogy sikerüljön megnyerni és megtartani a fiatal generációt az új atomerőmű számára.