A csomópontok előtti sebességajánlásról és a zöld jelzésig még hátralévő időről is tájékoztatja használóját a Magyar Közút által beszerzett technológia.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. Európán belül is élen jár a jármű és infrastruktúra közötti kommunikációs technológiák tesztelésében és kiépítésében. A társaság nemrég újabb úgynevezett C-ITS útmenti adó-vevő berendezéseket, vagyis Road Side Unit (RSU) eszközöket szerzett be és telepít Győr 10 csomópontján, a C-Roads projekt keretein belül.
Az eszközök információt nyújtanak a jelzőlámpás csomópontokban az adatok fogadására képes gépjárművel közlekedők számára a biztonságos és hatékony átkeléshez.
Például a jelzőlámpa fázisterv adatai alapján jelzik a piros jelzésből még hátralévő időt vagy a zöldhullám elérése érdekében javasolt sebességet.
A társaság korábban már telepített ilyen eszközöket az M0-s autóúton és az M1-es autópályán. Az M1-es autópályán korábban üzembe helyezett berendezések korszerűsítése és a kísérleti szakasz bővítése mellett az M7-es autópályán is megjelennek ilyen eszközök várhatóan idén év égéig.
Győr lesz az első hazai település, ahol az előzetes ütemtervek szerint október végére jelzőlámpákkal szabályozott kooperatív rendszert építenek ki hosszabb szakaszon a még biztonságosabb közlekedés érdekében.
Az eszköz előnyeit egyelőre csak azok a sofőrök tudják majd kihasználni, akiknek a gépjárműve képes ilyen adatok fogadására.
A sofőr a fedélzeti, központi kijelzőjén kaphat információt haladás közben:
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. külföldi együttműködési megállapodásain keresztül a ZalaZONE tesztpályával, valamint a BME Gépjárműtechnológia Tanszékével együttműködve a fentieken túl számos más hasonló, jövőbe mutató fejlesztést tesztel éles környezetben is.
A társaság intelligens közlekedési rendszereiről és ahhoz kapcsolódó projektekről, programokról az alábbi linken érhetőek el bővebb információk.
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.