Az ágazat podcastja az egyik legizgalmasabb most futó projekttel foglalkozott, érdemes meghallgatni!
A ZalaZone beruházásáról szólt a Spakli21 legújabb adása, mely az ÉVOSZ podcastjeként januárban kezdte meg a működését. A februári műsorban a kivitelezői oldalt a Duna Aszfalt Zrt. részéről Varga Antal, igazgatósági tag; a ZÁÉV Zrt.-től Bicskey Gábor, vállalkozási igazgató-helyettes képviselte. A beruházó Autóipari Próbapálya Zala Kft.-től Barta-Eke Gyula ügyvezető vett részt a beszélgetésben.
A műsorból kiderült, az Európában egyedülálló komplexumként megépülő tesztpálya 70-80 százalékos készültségben van, és már részben birtokba vették az autógyártó és autóipari innovációkon dolgozók.
A ZÁÉV által kivitelezett magasépítési feladatokra és a Duna Aszfalt által kivitelezett részprojektekre egyaránt utalva Barta-Eke Gyula hangsúlyozta, a tesztpályán nem csupán az autóipart tekintve dominál az innováció. „Mind a magasépítésben, mind a mélyépítésben történtek olyan dolgok, melyek Európában egyedülálló megoldásokat igényeltek.” Hozzátette, amit az érintett magyar kivitelezők letettek az asztalra, az az építőipar high-techje.
Példaként említette, hogy az autók dinamikus igénybevételét tesztelő dinamikus felületet Duna Aszfaltnak olyan módon kellett létrehoznia, hogy azon 4 méteren legfeljebb 2-3 milliméteryi hullámosság lehet. Hangsúlyozta, ennek a páratlanul szigorú követelménynek nem egy méteren, hanem egy 300 méter átmérőjű körben kellett megfelelni a kivitelezőnek.
A zalai autóipari tesztpálya építkezését 2017-ben kezdték el. Az első ütem 2019 májusban készült el, ebben a magasépítési feladatokat a ZÁÉV Zrt. végezte el, az út-, közmű- és földmunkákat pedig a Duna Aszfalt Zrt. és a Szabadics Zrt. kivitelezték. A számos érdekességet tartalmazó beszélgetést itt lehet teljes egészében meghallgatni:
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.