Az ÉVOSZ új online műsorának első adásában a SWIETELSKY területi igazgatója, a Főmterv elnök-vezérigazgatója és a VIV vezérigazgatója csatlakozott Náray Balázs műsorvezetőhöz.
Az M3-as metró modernizálását lapunk folyamatosan követi: most a beruházás talán legizgalmasabb része, a belvárosi középső (és egyben legmélyebben futó) állomásainak rekonstrukciója zajlik, lassan egy éve a SWIETELSKY Kft. kivitelezésében. Az ÉVOSZ (a mozaikszó az Építőipari Vállalkozók Országos Szakszövetsége elnevezést takarja) most a 21. századi beruházással indította el 21. századi kommunikációs csatornáját, a Spakli21 podcastet, melynek első adása nemrég jelent meg.
Spakli21 névről Náray Balázs elmondta: a spakli egyfelől az építőiparban elengedhetetlen és látszólag apró eszköz, de legyen bármilyen okos is az építési munka manapság, ennek a szerepe megmarad, mégpedig az, hogy az egyenetlenségeket elsimítsa. A 21 pedig a 21. századra utal, amikor egyre inkább meghatároz a digitalizáció minket. |
A havi rendszerességű műsorról ötletgazdája és gyártója, Kincses Péter ÉVOSZ-médiatagozati elnök elmondta: A Spakli21 a magyar építőipar első podcast csatornája, mellyel az iparág egy újabb felületen mutathatja meg magát.
"Hiszünk az építőiparban és hisszük, hogy az építőipar jobb megítélése nemzetgazdasági szempontból is fontos."
A januári adásban az M3-as metró felújításáról és azon belül is hangsúlyosan a Lehel tér - Nagyvárad tér szakaszáról esett szó, ahol most is zajlik a föld alatt a munka.
Náray Balázs műsorvezető vendégei
A Főmterv immár hat éve dolgozik a feladaton az Uvaterv Zrt.-vel együtt (a korábbi, északi és déli ütemekben ők vezették a tervezést – az utóbbiról lapunkban interjút is közöltünk). A VIV-csoport is a kezdet kezdete óta van benne a kivitelezésben, a kapacitásuk 30 százalékát köti le a munka, a vezető elmondása szerint változó intenzitással: sokszor éjszakai, illetve hétvégi munkavégzéssel.
A SWIETELSKY állomásfelújító munkájáról az év során számos képriportot és interjút közölt lapunk, külön rovatot is szenteltünk a témának. Így amikor Kelemen Zsolt megszólalásaiból kiderült,
a cégnek a feladat szépsége kiemelkedő, ugyanakkor az organizáció kihívás jelentős és áthidalását komoly munkával érik el,
az nem hangozhat ismeretlenül rendszeres olvasóinknak.
A SWIETELSKY vezető szakemberének szavaiból még az is kiderült számos érdekes részlet és információ mellett: pozitívum, hogy a beruházáson sok résztvevővel – legyen szó a beruházóról, a tervezőkről, vagy alvállalkozókról - korábban is dolgoztak már együtt és ismerik egymást.
Azoknak az olvasóinknak, akik további részletekre kíváncsiak, ugyanúgy ajánljunk a podcast meghallgatását, mint azoknak, akik kíváncsiak arra, milyen a 21. századi építőipari kommunikáció.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.