A BFK, a MÁV-HÉV és a csepeli önkormányzat közösen várja ma este fél 6-kor az érdeklődőket egy lakossági fórumra, melyen a csepeli elővárosi közlekedés fejlesztését és a metróhálózatba való közvetlen bekapcsolását is terítékre veszik.
Már többször beszámoltunk a csepeli HÉV fejlesztésének projektjéről, mely a Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) és a MÁV-HÉV Zrt. irányításával valósul meg. A projekt része annak a hosszú távú tervnek, melyben a déli és északi HÉV hálózatot a jelenlegi metróvonalakkal és egy Duna alatt futó alagúttal összekapcsoló M5-ös metrót alakítanák ki. Legutóbb a Kálvin téri próbafúrások kapcsán közöltünk cikket a projektről.
Most Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója Facebook-posztban hívja lakossági fórumra a fejlesztés már 2020 nyara óta tervezés alatt álló, déli szakaszával kapcsolatban. Mint írja, a csepeli HÉV teljes projektjében nemcsak felújítják, hanem
meg is hosszabbítják a HÉV-et: a Boráros tértől föld alatt a Kálvin térig, ezzel a csepeliek átszállás nélkül érhetik el az M3-as és M4-es metrót, valamint a belvárost.
A vezérigazgató hozzáteszi: a csepeli vonal a Kvassay híd után megy majd a föld alá, a ráckevei vonallal a Közvágóhídnál fog találkozni, és a szintén felszín alatti Boráros téri új állomás érintése után a 3-as és 4-es metrók alá fog megérkezni a Kálvin térre a készülő tervek szerint.
Ugyancsak hosszabb lesz a HÉV Csepelen egy megállóval, az Erdősor utcáig futnak majd a járművek, újabb utasok számára lehetővé téve a közvetlen eljutást a belvárosba.
Ezen kívül a vonalat teljesen felújítják, új megálló épül ott, ahol a tervezett Új Duna-hídhoz kapcsolódó úthálózatot és villamosvonalat keresztezi a hév, így Újbuda vagy Ferencváros déli része felé is a mostaninál gyorsabban lehet majd utazni Csepelről. Az összes megálló akadálymentes lesz, a vonalon pedig új, szintén akadálymentes és klimatizált járművek közlekednek majd – derül ki a posztból.
Nemcsak a HÉV, hanem maga Csepel is megújulhat, a fejlesztés ugyanis lehetőséget ad arra, hogy a ma még a közlekedés által használt területek egy része felszabaduljon.
Ezek az értékes városi területek pedig teret adhatnak a csepeliek által igényelt új szolgáltatásoknak, köztereknek, zöldfelületeknek.
A H7-es vonallal együtt újjászületik a H6-os ráckevei vonal is,
így sokan azok közül, akik a Csepel-sziget Budapesten kívüli településeiről ma még a csepeli hévvel járnak, autóval vagy busszal megközelítve azt, át fognak pártolni a Duna keleti partján haladó ráckevei vonalra (hasonlóan megközeltve, mint eddig a csepelit), hiszen az ugyanúgy a Kálvin térre fog járni, és ugyanolyan gyors és korszerű lesz.
Csepel ezzel nagy átmenőforgalomtól szabadulhat meg.
Mindezzel kapcsolatban az BFK vezetője konzultációra hívja az érintett fővárosiakat, melyet a MÁV-HÉV-vel és a csepeli önkormáyzattal közösen, online tartanak meg, 17:30-kor.
Az online fórum Zoom linkje a fórum idején és közvetlenül megelőzően elérhető lesz az m5metro.hu/forum weboldalon.
A cikk a Budapest Fejlesztési Központ támogatásával jelent meg.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.