A közel 62 kilométeres, Tiszakürt és Kondoros közötti pályát a Duna Aszfalt, a Hódút, az A-Híd, az EuroAszfalt, a Soltút és Swietelsky Magyarország építette meg évtizedes úttörténeti rekorddal.
Elkészült az M44-es autóút Tiszakürt és Kondoros közötti összesen mintegy 62 kilométeres szakasza, melynek részeként egy új Körös-hidat is kialakítottak. Az építkezéssel Békés megye mellett Jász-Nagykun-Szolnokot is elérte a négysávos gyorsforgalmi út.
A ma átadott, történelmi léptékű fejlesztést három részprojektben építették meg a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában:
A fejlesztésről legutóbb a Duna Aszfalt és a Hódút fővállalkozásával és A-Híd alvállalkozói munkálataival megépült kunszentmártoni Körös-híd ünnepélyes iparági felavatásakor számoltunk be (ebben a részprojektben továbbá a HBM Kft., az Egomax Kft. és az MCE Kft. is részt vett).
Az út átadóján dr. Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára hangsúlyozta: az M44-es gyorsforgalmi út 62 kilométeres szakaszának elkészültével
20 perccel csökken a menetidő Budapest és Békéscsaba között.
Kifejtette: a beruházás következtében a 44-es számú főutat forgalma alacsonyabb lesz, így csökken Jász-Nagykun-Szolnok és Békés megye zaj- és levegőszennyezettsége is. Emellett várhatóan a közlekedés is biztonságosabb lesz a térségben - derült ki szavaiból. Az államtitkár kiemelte még: 2002 óta nem készült el egyszerre ilyen hosszú gyorsforgalmi útszakasz az országban.
Nagy Róbert Attila, a NIF Zrt. vezérigazgatója az M44 folytatásával kapcsolatban azt mondta: a 18 kilométeres Kondoros-Békéscsaba szakaszon már folyik a kivitelezés, a várható befejezés 2021 tavasz. A Lakitelek és Tiszakürt közötti 9,9 kilométeres szakaszán várható befejezése pedig 2021 ősz. Kifejtette még: a Szentkirály-Lakitelek közötti rész kivitelezőjének kiválasztására vonatkozó közbeszerzési eljárás folyamatban van, a Kecskemét és Szentkirály közötti 34,5 kilométeres szakasz kiviteli tervei és az építési engedélye is pedig már elkészültek.
Herczeg Tamás országgyűlési képviselő kiemelte: a kivitelezők szó szerint hegyeket mozgattak meg ennél a beruházásnál. Közel 4 millió m3 töltést emeltek és 22.000 m3 aszfaltot építettek be, ezek a számok is jól mutatják a beruházás nagyságát - mutatott rá.
Az új nyomvonalon, a 2×2 forgalmi sávos kiépítésű gyorsforgalmi út főpályáján az átereszeken felül 46 db műtárgyat, 4 különszintű csomópontot, Cserkeszőlőnél és Kondorosnál egyszerű, Szarvasnál pedig komplex pihenőt alakítottak ki. A Körös-híd mellett a szakaszon két kisebb másik híd is épült: egy a Dögös-Kákafoki csatorna felett, valamint egy háromnyílású híd a Mezőtúr-Orosháza vasútvonal felett.
A Főmterv és az Utiber közösen nyerte el a repülőtér közúti elérhetőségéről szóló megbízást, amelynek köszönhetően javulhat teljes dél-pesti kerületek közlekedése.
A NIF beruházásában 2x2 sávosra bővíti a teljes szakaszt a Strabag.
Az Országos Meteorológiai Szolgálat előrejelzései alapján vasárnap délutántól a Dunántúlon elsősorban Baranyában, valamint Bács-Kiskun megye déli részein friss, tapadó hó hullhat az éjszakai órákig. A Duna vonalától keletre hétfőn gyakorlatilag minden megyében intenzívebb havazás kezdődhet, amely a reggeli, forgalom szempontjából csúcsidőszakot is érintheti majd. Vasárnap késő délutántól az ország nagy részén, főleg a Dunántúl déli és középső tájain, valamint a Dél-Alföldön viharos, 40-60 km/órás széllökésekre is számíthatnak a közlekedők, éppen a havazásban érintett területeken, amelyek hófúvást is eredményezhetnek.