A paksi ipari parkban létrejövő egységben betonacélvágást, aramatúrák összeszerelését végzik majd - napelemeket és levegő-víz hőszivattyút alkalmazva.
A paksi ipari parkban épít szerelőüzemet több mint 300 millió forintos beruházással a bátaszéki székhelyű Alisca Bau Zrt. - közölte az építőipari cég az MTI-vel. A kétszintes, ezer négyzetméteres, irodákat is magában foglaló csarnok létrehozását 234 millió forinttal támogatta a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program.
Az üzemben betonacélvágást és -hajlítást, aramatúrák összeszerelését végzik majd, a megújuló energiát - napelemeket, levegő-víz hőszivattyút - használó létesítmény októberben készül el.
A cég jelenleg Bátaszéken hasonló nagyságú üzemcsarnokban működik. A projekt részeként nagy teljesítményű forgókotró földmunkagépet, gumikerekes árokásó- és rakodógépet, infravezérelt ároktömörítő hengert is beszereznek.
Korcsmár Balázs, a társaság sajtóreferense az MTI-nek elmondta, hogy az üzemet részben a Paks II. atomerőmű építésében való részvétel reményében építik.
Az 1991-ben alapított, árbevételének 90 százalékát közműépítési projektek kivitelezésével elérő zrt. nettó árbevétele 2021-ben 6,1 milliárd forint volt, 523 millió forintos adózott eredmény mellett. Idén a cég az árbevétel szinten tartását tervezi; a projekt megvalósításától azt várják, hogy a vállalkozás növelni tudja árbevételét.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.