Közel kétezer gamert mozgatott meg a KÉSZ Csoport virtuális építési kihívása november 14. és december 4. között. A résztvevőknek fenntartható épületeket kellett tervezniük az egyik legnépszerűbb nyílt világú sandbox videójátékban. Az ötfős szakmai zsűri végül három különleges felhőkarcoló tervét találta a legjobbnak.
Vízturbinák, napelemgyűrűk, geotermikus fűtés, szintenként kialakított zöldövezetek, hatalmas üvegfelületek, automatizálás - többek közt így képzelik el a fenntartható építkezést a fantáziájukat szabadon engedő gamerek. A KÉSZ Csoport nyereményjátékában november közepéig közel kétezren regisztráltak a megjelölt szerverre, és végül 976-an játszottak a határidő lejártáig – írják közleményükben. A feladat az egyik legnépszerűbb nyílt világú sandbox videójátékban fenntartható és mindemellett kreatív épületek tervezése volt.
A játékosok a KÉSZ Csoport Instagram oldalán található leírás alapján léphettek be egy kifejezetten erre a célra létrehozott szerverre, ahol saját kódjukkal ellátott parcellán építkezhettek. A résztvevőket két népszerű videós influenszer, Uborcraft és luckeY kísérte figyelemmel, akik az elkészült alkotások zsűrizésében is részt vettek.
Mindhárom dobogós pályamű alkotója magas épületet tervezett. A zsűri egy futurisztikus, fával kombinált felhőkarcolót talált a legjobbnak, a második helyezett egy csavarodó torony lett, harmadikként pedig egy gömbökből összeálló toronyház végzett.
„Mindig örülünk, ha technológia fókuszú építőipari vállalatcsoportként sikerül a fiatalokat megmozgatnunk és megmutatnunk, hogy mennyi lehetőség rejlik az építőiparban, izgalmas, sőt menő és nem utolsó sorban fenntartható is lehet ez az iparág. Rengeteg ötletes és kreatív pályamű érkezett, közülük sokat legszívesebben a valóságban is megépítenénk"
- fejtette ki Metykó Tibor, a KÉSZ Csoport marketing és vállalati kommunikációs igazgatója, illetve hozzátette: „a fenntarthatóság kérdése az egyik legkomolyabb kihívás, ami az építőipar előtt áll, jó látni, hogy a téma mennyire megmozgatta a fiatalokat és milyen színvonalas munkát érkeztek. Bár a top 3 alkotást díjaztuk, a 40 legjobbra értékelt épület alkotója is részletesen elolvashatja majd a szakmai zsűri értékelését.”
A játék eredménye a KÉSZ Csoport Instagram-oldalán, a bio-ban érhető el: https://www.instagram.com/keszgroup/?hl=hu
2025-ben is elindítja ingyenes kőműves és burkoló továbbképzéseit a Cemix.
Átadták az ÉVOSZ Év Építőipari Marketingkommunikációs Díjait. A szövetség Médiatagozatának célja, hogy ösztönözze az ágazatban dolgozó kiemelkedő szakemberek értékteremtő munkáját, valamint, hogy az építőipar is felkerüljön a marketing szakma térképére.