A G-Power elnevezésű hajtóműcsalád intelligens szoftvere és interaktív vezérlőrendszere a biztonságot befolyásoló emberi tényezők kiküszöbölésére is megoldást kínál.
Több mint egymilliárd forintot fordított a darukban használható hajtóműcsalád kifejlesztésére a napkori székhelyű, fémszerkezetek gyártásával foglalkozó Gémtech Gépészeti Mérnöki Technológiai Tervező és Gyártó Kft. – derül ki a társaság közleményéből.
Közleményük szerint a G-Power elnevezésű hajtóműcsalád az intelligens szoftvere és interaktív vezérlőrendszere a magyar és külföldi gyártmányú daruk modernizációja során szükséges hajtómű-cserék folyamatát egyszerűsíti, valamint a munkafolyamatok hatékonyságát és biztonságát befolyásoló emberi tényezők kiküszöbölésére kínál megoldást a daruzási folyamatok során.
A nyugat-európai színvonalú fejlesztés megfelel a portál-, a bak-, illetve híddaruk speciális követelményeinek is - tették hozzá.
A teljes projektösszegből csaknem 498 millió forintot a Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Alap pályázatán, vissza nem térítendő támogatásként nyert el a társaság. A Gémtech Kft. tavaly fejezte be egy másik, nagyobb összegű beruházását is; egy új üzemcsarnokot építettek fel a napkori telephelyen mintegy kétmilliárd forintból, amelyhez az állam 900 millió forint támogatást nyújtott.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.