A csapat évről évre azon fáradozik, hogy minél ideálisabb formát alkosson meg, és új receptúrát dolgozzon ki.
A SZEnavis, győri Széchenyi István Egyetem nonprofit szervezeteként kenukat készít, de nem is akármiből, hanem betonból – olvasható a versenycsapat közleményében.
A tájékoztatás szerint a szervezet 2012-ben kezdte el működését számos hazai és nemzetközi példára. A csapat és az Egyetem az elmúlt években számtalan jó szakembert, sikeres vállalkozót, valamint oktatót nevelt ki. Pollák András, Harrach Dániel és Dr. Németh Attila a három legmeghatározóbb ember a csapat elmúlt 10 évében, hiszen amellett, hogy alapító tagok mára az Egyetem kiváló oktatói is lettek, és mai napig segítik és terelgetik a csapat mindennapi életét.
A társulat célja, hogy külföldi mintákat követve az egyetem építész és építőmérnök hallgatói, akik a jövőben a betonnal fognak foglalkozni, érdekes és izgalmas módon ismerkedjenek meg a betontechnológiával, a beton tervezésével és új receptúrák kidolgozásával. Azóta több versenyen is bizonyítottak, és egyes nemzetközi versenyeken egyetlen magyar csapatként képviselik hazánkat.
A betonból készült vízen úszó jármű ötlete nem is áll olyan messze a valóságtól. A hajók többsége acélból készül, aminek a fajsúlya kétszer nagyobb. Egy tárgy ugyanis akkor lebeg a vízen, ha a térfogatának és tömegének hányadosa kisebb, mint 1000 kg/m3. Így csak annyi a lényeg, hogy minél nagyobb térfogatot lehessen generálni, a lehető legkisebb tömeg mellett.
2012-ben az első hajó 380 kg tömegű volt. A kenu falvastagsága elérte a 100 mm-t. A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően egyre pontosabb és precízebb kivitelezést tudtak megvalósítani a fiatal szakemberek. A 2022-ben, a brandenburgi versenyen már 47 kg tömegű és 1-3 mm falvastagságú hajóval indultak. 2023-ban egy kisebb mértékű visszahízás volt a kenun a stabilitás és a biztonság érdekében, ekkor 64 kg tömeggel és 3 mm falvastagsággal indultak Hollandiában.
A csapat évről évre azon fáradozik, hogy minél ideálisabb formát alkosson meg a versenyekre. A hollandiai megmérettetésre az új receptúra kidolgozása 2023 februárjában vette kezdetét. Az alap koncepció az volt, hogy a beton kis húzószilárdságát geotexillel pótolják, így a hajó anyaga texilbeton lesz. A receptúra megalkotásában nagy kihívás volt, hogy olyan legyen a friss beton, ami a geotextil hálóin át tudja inni magát, jól tapadjon az anyaghoz és a lehető legkevesebb felesleges betonréteg keletkezzen – tájékoztattak.
Mint írták a márciusi próbakeverésekkor bizonyossá vált, hogy a receptúrák módosítása sikeres volt, a testsűrűség csökkent, a szilárdság növekedett. Az alkalmazott beton 7 napos korban már a C30-as betonminőségű kategóriának is megfelelt.
A kenu elkészítésére 2023 áprilisában került sor. A verseny volt az első olyan alkalom, melyen Hollandiában méretteti meg magát a csapat. A kijutáshoz elengedhetetlen segítséget nyújtott a Strabag-MML Kft., mint fő támogató. A vállalattal már második éve tart fent partneri viszonyt a csapat, hiszen a 2022-ben Németországban megrendezésre kerülő verseny is az ő támogatásukkal valósulhatott meg. A támogatásokon felül a vállalat igyekszik minél többet megmutatni a munkáiból, így a hallgatók betekintést nyerhettek egy-egy építés alatt álló projektbe.
A SZEnavis a verseny során összesen 6 fordulóban indult. Férfi, női és vegyes csapatokkal 50 és 100 m távolságon. 50 m távolságon minden indulás alkalmából a döntőig jutottak, ahol a női számban meg is nyerték azt. A 100 m-es távolságokon a férfi páros az elődöntőbe jutott, a vegyes 50 méteres futamon is 2. helyezést értek el.
A csapat nem csak a kenu tervezésével és építésével foglalkozik, hanem különböző betonból készült reklámanyagok előállításával is, mint például betonkulcstaró, betonrózsa, vagy éppen betonkarácsonyfa és karácsonyfadísz.
A szervezet célja, hogy minél szélesebb körben ismertté váljon, illetve tervei között szerepel egy olyan kenu forma megalkotása, mellyel az irányváltoztatásokat is könnyen meg tudják oldani.
Már lehet korcsolyázni a Balaton-part legnagyobb jégpálya rendszerén, melyhez a gyaloghidat a PERI UP rendszerrel építették fel.
Továbbfejlesztette Generon típusú napelemes tetőcserepét a Terrán Kft. a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel együttműködve egy 828 millió forintos projekt keretében.