Megjelent a cégcsoport éves fenntarthatósági beszámolója.
Már a harmadik fenntarthatósági jelentését adta ki a Market Csoport – derült ki a magyar tulajdonú cégcsoport közleményéből. A Deloitte által auditált riportot a nemzetközileg legelterjedtebb GRI (Global Reporting Initiative, azaz Globális Jelentéstételi Kezdeményezés) szabvány alapján állította össze a vállalat; a publikálás időpontját pedig előrehozták annak érdekében, hogy megfeleljenek a 2023 végén megjelent ESG törvénynek.
A közleményből az is kiderül, hogy a Market Csoport jelenlegi, ötéves fenntarthatósági stratégiai időszakának a felénél jár. A vállalt célok közül többet is sikeresen teljesített már, öt év helyett három év alatt.
Hangsúlyozzák: az előrelépés egyik záloga, hogy a Market Csoport rendelkezik egy fenntarthatósági munkacsoporttal, továbbá a LEAN-módszertan sikeres bevezetésével növeli hatékonyságát mindennapi működésében. Azt is kifejtik, hogy a BIM-menedzsment csapat, a kibővült BI-adatelemző csapat és az Innovációs Osztály közreműködésével számos sikeres fenntarthatósági projekt valósulhatott meg az elmúlt időszakban.
A Market Csoport környezetvédelmi akciócsoportot hozott létre, amely az alulról jövő kezdeményezések támogatásával dolgozik a fenntartható célok megvalósításán. 2023-ban például a munkacsoport egy teljeskörű, úgynevezett anyagtárolási jegyzőkönyvet készített, amely segíti a projektek során az anyagok helyes tárolását.
A cégcsoport a biodiverzitás védelmére tett erőfeszítései részeként 2023 tavaszán 16 880 darab őshonos facsemetét ültetett a Pilisi Parkerdő területén.
A Market Építő Zrt. önkéntes kötelezettségvállalása, hogy az 5 éves stratégiai időszakban saját költségén megduplázza a projektekre ültetett fák számát. Ezzel tulajdonképpen egy klímavédelmi erdőszerkezet átalakítás valósult meg 2,1 hektáros területen, mivel az őshonos lombhullató fafajok jobban alkalmazkodnak a helyi éghajlati viszonyokhoz.
A fenntarthatósági célokról beszámolva a Market Csoport konkrét számokkal mutatta be az előrelépést a 2019-es bázisévhez képest:
Komoly pozitív visszaigazolásként tekintenek arra is, hogy az idei évben a Market Építő Zrt. nem csak felkerült a HVG és Planet Fanatics közös ESG TOP 40-es listájára, hanem díjazásban is részesült: környezeti kategóriában 3. helyezést ért el. Miután a cég már tavaly is helyett kapott ezen a listán a kilencedik helyen, úgy látják, célzott erőfeszítéseiket jól mutatja, hogy a környezeti kategóriában idén feljutottak a dobogóra.
„Büszke vagyok rá, hogy a Market Csoport mérnöki tudásán és szakmai elkötelezettségén kívül már nem csak átláthatóságával, szociális érzékenységével, hanem környezettudatosságával is mintát nyújt a magyar és regionális építőipari cégek számára. Mindezért köszönettel tartozom vezetőtársaimnak, és az ESG területekkel közvetlenül vagy közvetve foglalkozó munkatársainknak, valamint a cégcsoport összes dolgozójának”
– mondta Báthory Balázs, a Market Építő Zrt. innovációért és stratégiai fejlesztésért felelős vezérigazgató-helyettese.
A fenntarthatósági jelentés ezen a linken érhető el, a rövidebb kivonata pedig itt olvasható.
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.