Magyarország piacvezető magasépítő társasága immár több, mint másfél évtizede tartja a pozícióját a mezőnyben. A bevétel 80 százaléka jön a versenyszférából.
Immár sorozatban harmadik éve 300 milliárd forint feletti árbevétellel zárta az évet a Market Építő Zrt., miközben növelni tudta eredményességét – derül ki a vállalat ma közzétett, független könyvvizsgáló által hitelesített 2024-es pénzügyi beszámolójából.
A piacvezető magasépítő cég sikerének hátterében az évről évre zajló, tudatos hatékonyságnövelés, az innováció, az adatalapú gazdálkodás és a fenntarthatóság iránti elkötelezettség áll, amelynek köszönhetően a vállalat az ötéves környezeti stratégiai céljai közül többet idő előtt teljesített – derül ki a társaság lapunkhoz eljuttatott közleményéből, illetve hozzátették: a Market stabil piaci pozícióját mutatja, hogy bevételeinek döntő többsége, mint eddig is, a versenypiaci megrendelésekből származik.
2024-ben nettó 307 milliárd 407 millió forintos árbevételt és 30 milliárd 513 millió forintos adózott eredményt ért el a cégcsoport központi vállalata, Market Építő Zrt., megerősítve ezzel több mint másfél évtizedes piacvezető pozícióját a magasépítésben. Az építőipari tevékenység csoportszintű konszolidált forgalma ennél magasabb közel 10%-kal.
Hangsúlyozták: a vállalat ezt a teljesítményt kihívásokkal teli gazdasági környezetben érte el, bizonyítva működésének stabilitását és alkalmazkodóképességét. Az eredményesség növekedése elsősorban a belső folyamatok tudatos, évről évre történő optimalizálásának, a szigorú költséggazdálkodásnak, az adatalapú működés kiterjesztésének és a LEAN-szemlélet alkalmazásának köszönhető.
A Market Építő Zrt. generálkivitelezőként közel 30 éve a magyar magasépítési piac szereplője. Tevékenységének súlypontja hagyományosan a szabadpiacon van, amit a 2024-es adatok is alátámasztanak: a vállalat árbevételének döntő része, közel 80%-a a versenyszférából származik. A cégcsoport portfóliójában továbbra is az ipari, logisztikai beruházások dominálnak, amelyeket kiegészítenek jelentős, iroda-, lakó- és szállodaépítési projektek, valamint sport- és egyéb közintézményi fejlesztések – foglalták össze.
Arra is kitértek közleményükben: a Market továbbra is elkötelezett a folyamatos fejlődés és az innováció iránt. A cég az iparágban elsőként, 2024-ben pedig már a harmadik alkalommal adott ki fenntarthatósági jelentést. Dedikált környezetvédelmi és ESG szakmai csoportok, BIM-menedzsment, valamint BI-adatelemző csapat és innovációs osztály segítik a fenntarthatóbb működést. Ennek kézzelfogható eredményeként 2019-hez képest jelentősen csökkent a vállalat ökológiai lábnyoma.
„Büszkék vagyunk a csapat, a csoport 2024-es eredményeire, különösen arra, hogy egy kihívásokkal teli időszakban is képesek voltunk javítani az eredményességünkön. Ez a siker elképzelhetetlen lenne a csapatunk és velünk együtt gondolkodó partnereink tudatos és fegyelmezett munkája, a hatékonyság növelése és a folyamatos tanulás nélkül. Köszönöm mindenkinek, aki hozzájárult ehhez.”
– mondta Scheer Sándor, a Market Építő Zrt. vezérigazgatója.
Végül arra is kitértek, hogy a Market aktívan részt vesz a szakmai képzésben a saját Vezetői Akadémiája, a Tudásépítő Team és a Karrierépítő gyakornoki programján keresztül. Társadalmi felelősségvállalási tevékenysége is részben kapcsolódik az építészethez: a Market ROM Vándor programja Árpád-kori műemlék-templomromok megmentését végzi. E kezdeményezés sikerét jelzi, hogy 2025-ben már második alkalommal nyerte el a rangos ICOMOS-díjat, idén a Varjaskéri templomrom helyreállításáért.
A japán sztárépítészek azt szerették volna elérni, hogy a majdani látogatók érezzék a természet, a művészet és az építészet különleges kapcsolatát.
Részben új nyomvonalon vezetne majd a 35 kilométer hosszú út a két vármegyeszékhely között, feltételes közbeszerzést írtak ki.