Letették a Salgótarjánt az M3-assal összekötő 21-es út négysávosodó szakaszainak alapkövét. Idén 22 milliárd forintból 14,8 km épül meg, a fennmaradó 11,3 km építése év végén kezdődhet.
Szerdán Mátraszőlős és Tar között elhelyezték a 21-es főút kétszer két sávosra bővülő Nógrád és Heves megyei szakaszainak alapkövét. A beruházás Salgótarján és Nógrád megye bekötését célozza az országos gyorsforgalmi úthálózatba.
A cikk tetején levő képre a cím fölött kattintva galéria nyílik (fotók: magyarepitok.hu)
A négysávosítás tavaly tíz kilométeren készült el a Hatvant Salgótarjánnal összekötő 21-esen, a fejlesztés idén három részre osztva 14,8 kilométeren folytatódik 22 milliárd forintból.
A Heves megye I. szakasz Hatvan és Lőrinci között
A Nógrád megye II. szakasz Szurdokpüspöki és Pásztó között
A Nógrád megye III. szakasz Pásztó és Mátraszőlős között
Még két szakaszra keresnek kivitelezőt
Ahhoz, hogy Salgótarjánig négysávos legyen az út, még 11,7 km-t kell megépíteni, a szakasz két részletben épül: a Nógrád megye IV. szakasz Tar és Mátraverebély, míg a Nógrád megye V. szakasz Mátraverebély és Bátonyterenye között. A rájuk vonatkozó közbeszerzés várhatóan júniusban megjelenik, eredményes eljárás esetén az építés 2016 végén megkezdődhet. Ez a fejlesztés a Modern városok program keretében valósul meg Salgótarjánhoz kapcsolódva.
Az alapkőletételen kiosztott sajtóanyag szerint valamennyi még hiányzó szakasz esetében 2018 tavaszán várható az átadás.
Több évtizedes adósságot törlesztenek
Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára az alapkőletételen azt hangsúlyozta, ez az út lényegesen több annál, mint egy infrastruktúra fejlesztés. „A projekt által Magyarország végre, sok évtized után törleszti az adósságát Nógrád megyével, Észak-Magyarországgal szemben.” A politikus a térség társadalmi felzárkóztatása jegyében ígéretet tett a 23. és a 25. számú főutak fejlesztésére is.
Balla Mihály, a térség fejlesztési biztosa szintén azt hangsúlyozta, hogy átfogó közúti fejlesztés indul be a megyében, és a 21-es mellett több főút is megújul. Becsó Zsolt, Nógrád megye országgyűlési képviselője rámutatott, ilyen volumenű fejlesztére, amely ennyire fontos a térség életében, még nem volt példa.
Pántya József, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója elmondta, a most induló beruházással az M3-astól Mátraszőlősig egybefüggően kétszer kétsávos lesz a főúti hálózat. Az út tervezési sebessége 90 kilométer/óra, de vizsgálják a 110 kilométeres/órás sebesség lehetőségét is.
A 21-es fejlesztése során különszintű csomópontokat, turbó-körforgalmakat, új gyalogos aluljárókat, vadátjárót létesítenek. A párhuzamos utakat felújítják, az érintett útkereszteződéseket átépítik, növelve a biztonságos közlekedés feltételeit, csökkentve a balesetek számát. A kivitelezés 85% uniós és 15% hazai forrás felhasználásával valósul meg.
A Főmterv és az Utiber közösen nyerte el a repülőtér közúti elérhetőségéről szóló megbízást, amelynek köszönhetően javulhat teljes dél-pesti kerületek közlekedése.
Az Országos Meteorológiai Szolgálat előrejelzései alapján vasárnap délutántól a Dunántúlon elsősorban Baranyában, valamint Bács-Kiskun megye déli részein friss, tapadó hó hullhat az éjszakai órákig. A Duna vonalától keletre hétfőn gyakorlatilag minden megyében intenzívebb havazás kezdődhet, amely a reggeli, forgalom szempontjából csúcsidőszakot is érintheti majd. Vasárnap késő délutántól az ország nagy részén, főleg a Dunántúl déli és középső tájain, valamint a Dél-Alföldön viharos, 40-60 km/órás széllökésekre is számíthatnak a közlekedők, éppen a havazásban érintett területeken, amelyek hófúvást is eredményezhetnek.
A folyamatos kihívások tartják a cégnél már több mint két évtizede, a konzervatív értékek mellett a töretlen fejlődés és az innováció szükségességében hisz, a forgalom helyett pedig az árrésre és az eredményre fókuszál. A Merkbau kereskedelmi igazgatójától azt is megtudtuk, hogy legfontosabb értéknek a csapatot, a közös célokért való együtt dolgozás képességét tartja.