Jelentősen növekedő sebesség és tengelyterhelés válik lehetővé Püspökladány és Ebes között, a beruházás hamarosan Debrecen térségében is megindul.
Letették a 31,25 kilométeres Püspökladány-Ebes vasútvonal fejlesztésének alapkövét Hajdúszoboszlón. A nettó 73,5 milliárd forintos beruházásban a pályaépítési munkákat és a biztosítóberendezést a V-Híd Építő Zrt. és az R-Kord Kft. kivitelezi.
A Budapestet, Debrecent és Záhonyt összekötő 100-as vonalon legutóbb a Szolnok-Szajol (6,4 km) és a Szajol-Püspökladány (67,7 km) vonalat újították fel. Budapest és Püspökladány között 2011-től és 2015-ig összesen 120 milliárd forintból valósult meg fejlesztés. A most elindított projekt folytatása a Debrecenig hiányzó 7,5 kilométer lesz, melynek már elindult a kivitelezői közbeszerzése, a munkái jövő év elején indulhatnak.
A NIF Zrt. közleményéből kiderül, a Püspökladány-Ebes szakaszon 160 km/h sebességű és 225 kN (kilonewton) tengelyterhelésű közlekedésre alkalmas, kétvágányú pálya épül át a szükséges közműkiváltások elvégzésével.
A projektben megtörténik
Az alapkőletételen a fejlesztés jelentőségét az érintett városok szemszögéből Bodó Sándor, Hajdú-Bihar megye országgyűlési képviselője összegezte. „Kaba állomás iparvágány hálózattal rendelkezik, ami gazdasági jelentőséggel bír, Hajdúszoboszló turisztikai vonatkozása miatt elengedhetetlen, hogy a pályaudvar jó első benyomást nyújtson az ideérkezőknek a városról. Ebes a Debrecenhez legközelebb eső állomás, itt a napi bejárás feltételei fognak nagymértékben javulni a fejlesztésnek köszönhetően.”
A hétfői eseményen az NFM államtitkára, Mosóczi László emlékeztetett, a magyar kormány 2020-ig 1500 milliárd forinttal támogatja a vasút korszerűsítését. A munkák során összesen 900 kilométer hosszú vasúti pályát korszerűsítenek, egy-két év múlva már megjelennek az új kocsik a vonalakon.
Világviszonylatban a szén-dioxid-kibocsátás 40 százalékáért az építőipar és az épületüzemeltetés felelős, ezért ma már megkerülhetetlen a kérdés, hogyan lehetnek zöldebbek az épületeink. A Terrán elkötelezett a minél kisebb ökológiai lábnyom elérése mellett, ami nem csak a saját fejlesztésű napelemes tetőrendszerében mutatkozik meg.
A hazai napenergia térnyerésében a tavalyi esztendő rekordévnek bizonyult. A háztartási méretű napelemes rendszerek száma mára meghaladta a 200 ezer darabot, korábbi várakozások ezt csak 2030-ra prognosztizálták. A több mint száz éves Terrán saját megoldást kínál a zöldenergia-termelésre.