Jelentősen növekedő sebesség és tengelyterhelés válik lehetővé Püspökladány és Ebes között, a beruházás hamarosan Debrecen térségében is megindul.
Letették a 31,25 kilométeres Püspökladány-Ebes vasútvonal fejlesztésének alapkövét Hajdúszoboszlón. A nettó 73,5 milliárd forintos beruházásban a pályaépítési munkákat és a biztosítóberendezést a V-Híd Építő Zrt. és az R-Kord Kft. kivitelezi.
A Budapestet, Debrecent és Záhonyt összekötő 100-as vonalon legutóbb a Szolnok-Szajol (6,4 km) és a Szajol-Püspökladány (67,7 km) vonalat újították fel. Budapest és Püspökladány között 2011-től és 2015-ig összesen 120 milliárd forintból valósult meg fejlesztés. A most elindított projekt folytatása a Debrecenig hiányzó 7,5 kilométer lesz, melynek már elindult a kivitelezői közbeszerzése, a munkái jövő év elején indulhatnak.
A NIF Zrt. közleményéből kiderül, a Püspökladány-Ebes szakaszon 160 km/h sebességű és 225 kN (kilonewton) tengelyterhelésű közlekedésre alkalmas, kétvágányú pálya épül át a szükséges közműkiváltások elvégzésével.
A projektben megtörténik
Az alapkőletételen a fejlesztés jelentőségét az érintett városok szemszögéből Bodó Sándor, Hajdú-Bihar megye országgyűlési képviselője összegezte. „Kaba állomás iparvágány hálózattal rendelkezik, ami gazdasági jelentőséggel bír, Hajdúszoboszló turisztikai vonatkozása miatt elengedhetetlen, hogy a pályaudvar jó első benyomást nyújtson az ideérkezőknek a városról. Ebes a Debrecenhez legközelebb eső állomás, itt a napi bejárás feltételei fognak nagymértékben javulni a fejlesztésnek köszönhetően.”
A hétfői eseményen az NFM államtitkára, Mosóczi László emlékeztetett, a magyar kormány 2020-ig 1500 milliárd forinttal támogatja a vasút korszerűsítését. A munkák során összesen 900 kilométer hosszú vasúti pályát korszerűsítenek, egy-két év múlva már megjelennek az új kocsik a vonalakon.
Az építkezés vagy felújítás számtalan döntés meghozataláról szól, az egyik leginkább kritikus pont pedig az otthonunk stílusának megtalálása. Különösen akkor, ha több irányzat tetszik, vagy bizonytalanok vagyunk. Az olyan részletek esetében, amelyek meghatározóak az összkép szempontjából, illetve évtizedekig velünk maradnak, rendkívül fontos, hogy jól döntsünk. Ilyen a tető is, ami nagymértékben befolyásolja az épület megjelenését. Modern minimalizmus vagy klasszikus külcsín? A Terrán sík tetőcserepeinek letisztult vonalvezetése és gazdag színpalettája széles spektrumon teszi lehetővé a legmegfelelőbb modell kiválasztását. A Zenit Max és Rundo termékcsaládokkal a legmagasabb színvonalon valósíthatók meg a tetőálmok.
Magyarországon az elöregedett ingatlanállomány miatt számos lakóház szorul felújításra. Jellemzően a kisebb településeken találkozunk korszerűtlen állapotú házakkal, amelyek esetében igen nagy százalékban a tetőszerkezet állapotának javítása lenne a legsürgetőbb kérdés. A kormány többféle otthonfelújítást ösztönző programot indított annak érdekében, hogy javítsa a vidéken élők lakhatási körülményeit, ugyanakkor a támogatásokhoz szükséges feltételek és az ingatlan pontos földrajzi elhelyezkedése nagymértékben meghatározza, hogy melyik irányba érdemes elindulni. A Vidéki Otthonfelújítási Program jelentős anyagi segítséget nyújt – akár energetikai tanúsítvány nélkül is –, ráadásul már a nyugdíjasok számára is elérhető.